کد خبر : 14514
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 12:45

رئیس جمهور در صحن مجلس تاکید کرد

رشد 157 درصدی تولیدات صنعتی در کشور

رشد 157 درصدی تولیدات صنعتی در کشور
رئیس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی در دفاع از لایحه بودجه 1402 گفت: ارزش افزوده بخش صنعت در ۶ ماهه نخست سال نزدیک به ۵ درصد است که از سال ۹۶ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خریدار؛ آیت الله رئیسی امروز در صحن مجلس شورای اسلامی در دفاع از لایحه بودجه 1402 اظهار کرد: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه واکنشی به هوشیاری مردم در ناکام گذاشتن توطئه اخیر برای به آشوب کشیدن ایران است

وی با بیان این که توطئه مذبوحانه جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثل همیشه محکوم به شکست است؛ گفت: دولت به رغم تحریم‌ها و تهدیدها موفقیت‌های بزرگی در تحقق اهداف بودجه ۱۴۰۱ داشت

رئیس جمهور دست یافتن به نرخ رشد ۴ درصدی، نرخ رشد ۵ درصدی بخش تولید، تحقق اهداف در بخش ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، افزایش صادرات نفتی و حصول درآمدهای آن، موفقیت در جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش تحقق درآمدهای مالیاتی با معرفی مودیان جدید را نشانه موفقیت دولت در اجرای بودجه ۱۴۰۱ و تحقق اهداف و سیاست‌های مصوب آن دانست.

آیت الله رئیسی در ادامه خاطر نشان کرد: تمام تلاش دولت این بوده که سال ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی دنبال کند. قبل از آغاز دولت شاهد تنها چهار دهم درصد رشد اقتصادی بودیم که اکنون به نزدیک ۴ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: ۵ درصد رشد تولید، بیش از ۵ درصد رشد تجهیزات تولید و کاهش بیکاری نشان از سمت و سوی درست دولت جهت تحقق اهداف بودجه سال جاری است.

رئیس‌جمهور با بیان این که زیرساخت‌ها برای اجرای طرح کالابرگ فراهم شده‌است، افزود: در برخی استان‌ها اجرای طرح کالابرگ آغاز شده‌ و نتایج اجرای طرح کالابرگ به زودی خدمت مجلس و مردم اعلام خواهد شد.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: مستندات بر اساس کد ملی، کد بیمه و محل اشتغال، تحقق نزدیک به یک میلیون شغل را نشان می‌دهد که البته این میزان کافی نیست و همه دستگاه‌ها باید برای اشتغال بیشتر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارزش افزوده بخش صنعت در ۶ ماهه نخست سال نزدیک به ۵ درصد است که از سال ۹۶ تا کنون بی‌سابقه بوده، همچنین ارزش افزوده بخش معدن در ۶ فصل متوالی منفی ۷ دهم درصد بوده که اکنون مثبت شده است.

رئیس جمهور با بیان این که شاخص تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی در پاییز امسال حدود ۷ درصد رشد داشته‌ است، خاطر نشان کرد: افزایش تولیدات صنعتی در صنایعی مانند خودرو سبک و سنگین و تولیدات پتروشیمی از ۸ درصد تا ۱۵۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آیت الله رئیسی گفت: رتبه هفتم تولید فولاد را بدست آورده‌ایم. در زمینه تولید گام های خوبی برداشته می‌شود. ۱۷ درصد ارزش تجارت کشور و ۱۹ درصد ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی رشد داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.