کد خبر : 22018
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 13:55

معاون وزیر کشور:

مجتبی دوراندیش

دست سوداگران از بازار برنج باید کوتاه شود

دست سوداگران از بازار برنج باید کوتاه شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور معتقد است: دولت فقط با هدف تنظیم بازار، برنج را متناسب با نیاز کشور وارد می‌کند و دست سوداگران از بازار برنج باید کوتاه شود.

به گزارش خریدار، محسن کوشش کار در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی مازندران افزود: واردات برنج خارجی فقط برای تنظیم بازار است اما رویکرد دولت علاوه بر حمایت از شالیکاران توجه به قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز است.

وی گفت: اکنون عرضه برنج داخلی و خارجی را در کشور داریم البته دولت از حاشیه سود منطقی شالیکاران حمایت می کند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با ذکر اینکه در جلسات ستاد تنظیم بازار، نظام قیمت گذاری کالا برای جلوگیری از واردات برنج خارجی مورد اهتمام است، ادامه داد: برنجکار شمالی نباید متضرر شود یعنی دست سوداگران از بازار برنج باید کوتاه شود.

برنجکاری یکی از مهمترین فعالیت‌های کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان این استان است که با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از مازندران تامین می‌شود.

استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه سفر به مازندران از پایانه صادراتی محصولات شیلاتی و ماهیان خاویاری که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

این پایانه برای تکمیل و بهره برداری به پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.

بازدید از بند امیرآباد و چند طرح کشاورزی به خصوص اصلاح نژاد باغ انار از دیگر برنامه‌های معاون اقتصادی وزیر کشور بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.