کد خبر : 26037
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 - 10:55

مجتبی دوراندیش

در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم

در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم.

به گزارش خریدار، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته عالی مبارزه با پولشویی بانک اظهار داشت: استقرار واحد مبارزه با پولشویی در بانکها به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، جلوگیری از فعالیت های اقتصادی ناسالم و مضر و رعایت قوانین و قواعد حرفه ای بانکداری است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان مهمترین نهاد مالی بخش تعاون، شبکه گسترده ای در سطح کشور دارد، بانک برای ارتقای سطح عملیات بانکی همه ساله هزینه ها وبرنامه های متنوعی به اجرا در می‌آورد، بر این اعتقاد هستیم که این امکانات باید در مسیر صحیح ارائه خدمات به عموم مردم از جمله تعاونگران و کارآفرینان بکار گرفته شود، بانک به هیچ عنوان به خود نمی پذیرد که برخی فعالیت های ناسالم و غیر مفید از طریق شبکه پرداخت این بانک انجام شود. لذا مبارزه با پولشویی را به صورت عملیاتی و میدانی هدایت می کنیم، به صرف برخی گزارش ها اکتفا نمی کنیم و بر این باور هستیم که مبازره با پولشویی به صورت اصولی با شناسایی صحیح متقاضیان افتتاح حساب، رصد حسابها و تراکنش های مشکوک و آموزش حضوری همکاران و بررسی میدانی موارد محتمل همراه باشد.
این مقام بانکی گفت: ضمن آنکه تشکیل جلسات کمیته عالی و پیگیری جهت تکمیل و ارتقای زیرساخت ها و سامانه ها مهم است، همکاران اداره کل مبارزه با پولشویی اهتمام کافی برای بازرسی های مستمر و بررسی های مداوم مد نظر داشته باشند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: ارتباط مناسبی با نهادهای نظارتی از جمله بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز مالی داریم، اعتقاد داریم ارتقای سطح سلامت اقتصادی از طریق تدابیر و انسجام و هماهنگی ارکان بانکی و مالی کشور در بالاترین سطح امکان پذیر است. این که صرفا تمامی وظایف را بر عهده واحد تخصصی بگذاریم اکتفا نمی کند، مساله مبارزه با پولشویی دغدغه مدیران ارشد بانک توسعه تعاون است، ضمن آنکه تمامی تدابیر، امکانات، سرمایه انسانی و بروزرسانی اطلاعات مجموعه همکاران بانک در این حوزه مهم مد نظر داشته ایم به عنوان یکی از مهمرین وظایف مدیریت، نظارت عالیه و مستمر داریم.
در این جلسه رضا یزدانی فر سرپرست اداره کل مبارزه با پولشویی، معاون و تعدادی از همکاران این اداره کل نکات و مطالبی را درباره اقدامات و برنامه ها ارائه داد، هیات عامل بانک و تعدادی از مدیران ستادی نیز رهنمودهایی برای ارتقای سطح فعالیت اداره کل مطرح کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.