کد خبر : 23613
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 آذر 1402 - 19:12

مریم آهون بر

درآمد ۲۳۰ میلیون دلاری سالانه کشور از محل پروازهای عبوری

درآمد ۲۳۰ میلیون دلاری سالانه کشور از محل پروازهای عبوری
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه یکهزار پرواز از آسمان کشور عبور می کنند که از این محل سالانه ۲۳۰ میلیون دلار عاید شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه، بهسازی و بازسازی فرودگاه‌های می‌شود.

به گزارش خریدار، رضا نخجوانی امروز(سه شنبه) در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه، درباره انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام نیز اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد هاب پروازهای داخلی است و روزانه تا ۴۰۰ پرواز در آن انجام‌می‌شود لذا انتقال این پروازها به فرودگاه امام موجب نارضایتی و برای مردم مشکل‌آفرین خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه‌ها همیشه وجود دارد، اما رابطه ما با شرکت‌ها، دائمی است اما در چارچوب زمانی، بدهی‌های خود را پرداخت می‌کنند، قطعا دیر، زود هم دارد اما امیدواریم به تعهدات خود عمل کنند.
نخجوانی گفت: در مهرآباد مشکلات زیادی داریم، خدماتی که در مهرآباد ارائه می‌شود در شأن مردم نیست، در همین راستا از ۲۰ سال پیش طرح ارتقا و توسعه مهرآباد در دستور کار قرار داشته که در صورت اجرای طرح جامع همه مشکلات فعلی مهرآباد رفع خواهد شد.
نخجوانی افزود: کار به مشاور ارجاع و نتیجه‌گیری شده است تا در مهرآباد ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی ساخته شود بدین ترتیب فرکانس پروازهای صبحگاهی مهرآباد را از ۴۵ پرواز صبحگاهی به ۱۲۰ پرواز صبحگاهی ارتقا می‌دهیم.
وی با بیان آنکه به دستور وزیر راه و شهرسازی منابع مالی این طرح توسعه پیش‌بینی‌شده است، گفت: در بخش فرودگاهی کشور صدها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، برای ساخت یک باند فرودگاه ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. سالانه اجرای بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش تاسیسات و بهسازی پروژه داریم، ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز باید تا ۲۰ سال آینده در این فروگاه سرمایه‌گذاری شود تا دروازه های ایمنی و سرویس‌دهی به فرودگاه ها تحقق یابد.
وی افزود: هواپیمای فلایت‌چک در کشور داریم دستگاه‌های کمک ناوبری در حال فعالیت است. همچنین برای خرید و انتقال فلایت‌چک دیگر اقداماتی انجام‌ شده است البته اطلاعات جزئی واردات فلایت چک‌ موضوع استراتژیک و امنیت ملی است و مجاز نیستیم آن را رسانه‌ای کنیم.
نخجوانی بیان کرد: برای اجرای پروژه‌های بهسازی و بازسازی فرودگاه‌های کشور در طول ۲۰ سال آینده ۳۰ همت سرمایه می‌خواهیم و چون درآمد-هزینه‌ای هستیم و بودجه نداریم، مجبوریم برای تامین قسمت کوچکی از منابع مالی ارتقای خدمات، عوارض ارتقا و سپس کیفیت افزایش یابد.
وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: اداره ۵۴ فرودگاه کشور، توسعه و هزینه‌های آنها برعهده ما است، سهم درآمد پروازهای عبوری ۸۵ درصد بودجه کل شرکت و ۲۳۰ میلیون دلار در سال است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، تصریح کرد: برای نظامات تعرفه‌ای، تخفیفاتی در جهت وصول مطالبات وجود دارد و پیشنهاداتی هم داده‌ایم اما هنوز نهایی نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.