کد خبر : 1166
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 12:00

حمایت می كند بانک صنعت و معدن از طرح های دانش بنیان

حمایت می كند بانک صنعت و معدن از طرح های دانش بنیان
سید زعیم موسوی محمدی در تشریح طرح های فاقد اولویت سرمایه گذاری از نگاه بانک صنعت و معدن تأکید کرد: این بانک از طرح های دانش بنیان و همراستا با اهداف توسعه ای کشور حمایت می کند.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: انجام سرمايه گذاري هاي موازي در بخش صنعت و معدن بدون توجه به شناخت ماهيت و ابعاد بازار هدف و پيروي از الگوي ناكارآمد آزمون – خطا، یکی از عارضه های مزمن اقتصاد ايران در سالهاي گذشته به شمار مي رود که سبب می شود به جای هدایت منابع و تخصیص بهینه آن به طرح های دارای توجیه و ضرورت، منابع محدود بانکی در پروژه های فاقد توجیه و اولویت صرف شود که بازدهی و سودآوری لازم را ندارند و طبیعتاً قادر به بازپرداخت تسهیلات و بازگشت منابع مالی به بانک ها نیز نیستند.
وی افزود: بانك صنعت و معدن كه از آغاز بر بنياد اهداف توسعه اي، مي بايست نقشي محوري در صنعت را برعهده گيرد در طول اين سالها تلاش نموده تا با اولويت دادن بررسي بازار صنايع قبل از سرمايه گذاري تا حد ممكن از اتلاف منابع جلوگيري نمايد.
موسوی محمدی عنوان داشت: این بانک در راستای ارايه خدمات مشاوره اي فني، اقتصادي و مالي به سرمایه گذاران حوزه صنعت و معدن و با گردآوري نتايج بررسي بازار صنايع مختلف در سال هاي اخير در مديريت امور ارزيابي طرح ها و اعتبارات این بانک بر پايه گزارش هاي قبلي و نيز با تكيه بر اطلاعات و آمار مبتني بر ظرفيت هاي جديد در حال ايجاد در برخي صنايع و اشباع بودن بازار محصول و يا محدوديت هاي دسترسي به مواد اوليه، در كنار بازخوردي كه از طرح هاي به بهره برداري رسيده اين بانك كه در بازپرداخت تسهيلات خود با مشكل مواجه اند، دریافت داشته ایم، موجب شد تا مجموعه زير در قالب فهرست طرح هاي فاقد اولويت سرمايه گذاري از نگاه بانك صنعت و معدن در اين مقطع زماني جهت بهره برداري همه همكاران در شعب استاني و ستاد و جهت اطلاع سرمایه گذاران و صنعتگران عزیز تدوين و ارائه گردد.
مدیر امور ارزیابی طرح ها و اعتبارات این بانک گفت: تعميم كامل نتايج پيش رو به كل صنعت، مورد نظر گردآورندگان اين مجموعه نبوده و پيشنهاد مي شود در موارد خاص، به عنوان مثال طرح هايي كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 50 درصد بوده، يا طرح های دارای ماهيت توسعه اي با مشاركت شركت هاي صاحب نام با رويكردي دقيق تر مجدداً مورد بررسي قرار گيرد.
موسوی محمدی بیان داشت: بديهي است اداره ارزيابي اقتصادي طرح هاي بانك صنعت و معدن از هرگونه پيشنهادات سازنده همكاران و گزارش هاي آنان در خصوص ساير محصولات صنعتي با هدف تكميل اين گزارش، استقبال مي نمايد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اميد است با پرهيز از سرمايه گذاري هاي موازي و هدايت منابع مالی به بخش هاي پربازده، شاهد تحولي هرچند كوچك در اقتصاد و صنعت كشور باشيم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.