کد خبر : 20366
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 15:24

با افزایش همکاری ها میان بانک شهر و صندوق نوآوری و شکوفایی ممکن می شود

مجتبی دوراندیش

جهش بزرگ در ارائه و تنوع خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان

جهش بزرگ در ارائه و تنوع خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق تاکنون نقش‌آفرینی جدی در نظام تامین مالی نوآوری و فناوری کشور داشته است، گفت: از سال گذشته تاکنون صندوق نوآوری اقدام به ایجاد و توسعه شبکه همکاری برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها کرده است.

به گزارش خریدار، محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک شهر که به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دوطرف برگزار شد، با بیان اینکه امروز بخش‌های مختلف کشور به خوبی با موضوع دانش‌بنیان درگیر شده‌اند، گفت: از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این سال‌ها خوش درخشیدند و مردم کم‌کم فهمیدند که موضوع دانش‌بنیان چیست و دیگر آن‌ را موضوعی غیرملموس و لوکس نمی‌دانند.
خیاطیان افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد حامی شرکت‌های دانش بنیان توانسته است نقش‌آفرینی جدی در نظام تامین مالی نوآوری و فناوری کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه با گسترده ‌شدن زیست‌بوم نوآوری کشور تنوع خدمات این صندوق نیز گسترده‌تر شده است، تصریح کرد: در این راستا از سال گذشته تاکنون صندوق نوآوری اقدام به ایجاد و توسعه شبکه همکاری برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها کرده است.
خیاطیان در بخش دیگری از سخنان خود شرکت‌های دانش بنیان را از خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها در جریان مبادلاتشان با نظام مالی کشور توصیف کرد و افزود: امروز شرکت‌های دانش بنیان به یکی از خوش‌حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی کشور تبدیل شده‌اند به طوری که نرخ نکول آنها در نظام بانکی کشور کمتر از یک دهم درصد است و در حوزه ضمانت‌نامه نیز حتی یک مورد واخواست برای ضمانت‌نامه‌هایی که با معرفی صندوق نوآوری شبکه بانکی برای شرکت‌های دانش‌‌بنیان صادر کرده، وجود ندارد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان اظهار امیدواری کرد که زیست بوم نوآوری کشور در همکاری این صندوق با بانک شهر، شاهد جهش بزرگی در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
در این نشست همچنین دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر ضمن اعلام آمادگی این بانک برای تاسیس شرکت مشترک سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: در صورت دریافت مجوزهای قانونی برای احداث شرکت مشترک سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری، آمادگی سرمایه‌گذاری نقدی و غیر نقدی در حوزه نوآوری را داریم.
دکتر احمدی تاکید کرد: بانک شهر می‌تواند در راستای تامین فضای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان، املاک مازاد خود در سراسر کشور را به صورت «اجاره به شرط تملیک» در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد.
بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک شهر در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، به منظور تسهیل تضمین گروهی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.