کد خبر : 18497
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 20:31

مجتبی دوراندیش

جزئیات جدید از لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن

جزئیات جدید از لایحه مالیات بر معاملات مکرر مسکن
سرپرست دفتر اقتصادِ مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تحقق شعار سال با وضع مالیات بر معاملات مکرر مسکن، گفت: هر گونه انتقال مالکیت اعم از فروش وکالتی نیز مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن است.

به گزارش خریدار، ابوالفضل نوروزی با اشاره به لایحه وضع مالیات بر معاملات مکرر مسکن اظهار داشت: این طرح به هیچ عنوان مردم و نیاز مصرفی را شامل نمی‌شود و اگر یک فرد حقیقی و حقوقی یک ملک را چند سال پیش خریداری کرده و در حال حاضر قصد فروش آن را دارد، مطابق متن لایحه مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن نمی‌شود.

سرپرست دفتر اقتصادِ مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح دیگر معافیت‌های در نظر گرفته شده در لایحه مالیات بر معاملات مکرر گفت: یک فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند «یک ملک» را خریداری و زیر یک سال «همان ملک» فروخته و مشمول مالیات بر معاملات مکرر نشود، اما برای خرید و فروش ملک دوم به بعد مشمول مالیات بر معاملات مکرر خواهد شد.

جزئیات معافیت مالیاتی از معاملات مکرر مسکن

وی افزود: از سوی دیگر فرضا اگر یک نفر ۱۰۰ ملک و مسکن در سال خریداری کرده و زیر یک سال این واحدهای مسکونی را به فروش نرساند، مشمول مالیات ۶۰ درصدی در سال اول نخواهد شد.

نوروزی با اشاره به اینکه ساخت مسکن و تولید به طور کامل مشمول این مالیات نخواهد شد، گفت: اگر فرضا یک شخص حقیقی یا حقوقی در لحظه ۱۰۰ ملک را ساخته و آن را به فروش برساند، مشمول مالیات بر معاملات مکرر نخواهد شد.

سرپرست دفتر اقتصادِ مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح اهداف وضع این پایه مالیاتی تاکید کرد: این طرح موجب هدایت سرمایه‌ها از سوداگرای و دلالی به حوزه تولید مسکن خواهد شد و کاملا مبتنی بر شعار سال هم است.

فروش وکالتی مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن است/ انتقال مالکیت ناشی از ارث مشمول مالیات نیست

وی ادامه داد: همزمان با وضع این پایه مالیاتی با کاهش تقاضاهای سوداگری و غیر مصرفی زمینه کنترل قیمت در بازار مسکن مهیا شده و موتور تولید تورم در اقتصاد خاموش می‌شود.

نوروزی با اشاره به رشد تولید در صورت وضع این پایه مالیاتی گفت: به دلیل هدایت سرمایه‌ها از سمت دلالی مسکن به تولید وضع مالیات برر معاملات مکرر به رشد تولید ختم خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: هرگونه انتقال مالکیت اعم از فروش وکالتی نیز مشمول مالیات بر معاملات مکرر مسکن است.

سرپرست دفتر اقتصادِ مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: انتقال مالکیت ناشی از ارث مشمول مالیات نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.