کد خبر : 25804
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 - 10:50

رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد

مجتبی دوراندیش

تشکیل کارگروه مشترک دولت و اصناف برای تنظیم بازار

تشکیل کارگروه مشترک دولت و اصناف برای تنظیم بازار
رئیس اتاق اصناف استان تهران با اعلام استقبال از پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور برای ایجاد کارگروه مشترک دولت و اتاق اصناف، گفت: اصناف، کمک می‌کنند تا بازار شب عید و ماه رمضان بازار آرامی باشد.

به گزارش خریدار، حمیدرضا رستگار در خصوص جلسه اتحادیه‌ها و اصناف با معاون اول رئیس جمهور و نقش این تشکل‌های در تنظیم بازار، اظهار داشت: اصناف، بازاریان و کسبه در خصوص تنظیم و توازن بازار و عرضه و تولید و ارائه خدماتی دارای سابقه خیلی واقعی و قدیمی هستند.

وی افزود: اصناف و بازاریان در موضوعات مختلفی اعم از زمان کرونا و قبل و بعد از آن نقش اساسی در بازار تنظیم بازار داشتند که به بازاری آرام منجر شد و در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور نیز نقش کسبه، اصناف و اتحادیه می‌تواند یک نقش موثر باشد.

رئیس اتاق اصناف استان تهران گفت: روز گذشته (سه‌شنبه) آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور با توجه به اطلاعاتی که راجع به بازار و اصناف داشت، جلسه‌ای با تعدادی از اعضای اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برگزار کرد و موضوعات، درخواست‌ها و مشکلات اصناف را شنید.

رستگار با اشاره به اینکه آقای مخبر توصیه‌هایی به اصناف و اتحادیه داشتند، بیان کرد: مهم‌ترین توصیه‌های معاون اول رئیس جمهور در شرایط فعلی به ما به عنوان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و کسبه در خصوص آرام نگه‌داشتن بازار بود و اینکه نگذاریم بازار از روال عادی خارج شود؛ یا اینکه گرانی بدون حساب و کتاب رخ ندهد و در خصوص تامین کالا مشکل و کمبودی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ۱۳۵ اتحادیه در رسته‌ها و گروه‌های مختلف اقتصادی در تهران فعال هستند که نقش موثری می‌توانند در تمام حوزه‌های اقتصادی ایفا کنند و آقای مخبر پیشنهاد دادند یک کارگروه به صورت دائمی توسط دفتر معاون اول رئیس جمهور و اتاق اصناف ایجاد شود و موضوعات مرتبط با حوزه اقتصاد و اتاق اصناف را پیگیری و مشکلات این حوزه را برطرف کند.

رئیس اتاق اصناف استان تهران با بیان اینکه تشکیل این کارگروه می‌تواند ثمرات خیلی خوبی در آرامش و تنظیم بازار داشته باشد، تصریح کرد: پیشنهاد این بود که یک همکاری مشترک بین اتحادیه‌ها و دولت ایجاد شود که همکاران ما در اتحادیه‌ها و اتاق اصناف از آن استقبال کردند و موافق این موضوع هستیم.

رستگار تاکید کرد: درخواست ما هم این است که ایفای نقشی که اصناف باید داشته باشند و حمایتی که دولت باید از این قشر تاثیر تاثیرگذار داشته باشد، در حد قابل قبول‌تری رخ دهد.

وی در خصوص تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، گفت: قطعاً اصناف کمک خواهند کرد تا بازار شرایط بازار آرامی در این ایام باشد. امروز نمایشگاه‌های بهاره اتاق اصناف با حضور وزیر صمت در ۶ نقطه تهران افتتاح شد و در حال برگزاری است. تلاش می‌کنیم هم ازنظر کیفیت کالا و هم ازنظر قیمت تخفیف‌هایی بدهیم تا مردم در شب عید و ماه رمضان بتوانند از خدمات اصناف و اتحادیه‌ها استفاده کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.