کد خبر : 25328
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 10:14

آمریکا:

تحریم‌ها علیه روسیه، حمایت ایران را هدف قرار داده است

تحریم‌ها علیه روسیه، حمایت ایران را هدف قرار داده است
معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه با تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد که این تحریم‌ها حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین را هدف قرار داده است.

به گزارش خریدار، آبرام پیلی معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جمعه شب به وقت محلی گفت: امروز تحریم‌های بیشتری را با هدف مقابله با حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام کردیم.

او در تداوم اظهارات مقامات آمریکایی درباره تعمیق روابط میان تهران – مسکو گفت: تعمیق مشارکت نظامی ایران و روسیه نه تنها برای اوکراین مضر است بلکه همسایگان ایران و جامعه جهانی را نیز تهدید می کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه در دومین سالگرد حمله این کشور به اوکراین و در پی مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه، از نظر تعداد بالای اشخاص و نهادهایی که هدف قرار گرفته شده‌اند، گسترده‌ترین اقدام تحریمی آمریکا محسوب می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین و در پی دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور اعلام کرد بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد در روسیه به دلیل نقض حقوق بشر و جنگ اوکراین تحریم شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.