کد خبر : 15467
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 12:38

ناظر گمرک‌های بوشهر:

بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از گمرک‌های بوشهر صادر شد

بیش از ۱۱ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی از گمرک‌های بوشهر صادر شد
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ۲۰ میلیون و ۵۹۸ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش این صادرات به ۱۱ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار در۱۰ ماه سال جاری از طریق گمرک های این استان بویژه در منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خریدار، علی سلیمانی روز چهارشنبه اعلام کرد: صادرات محصولات پتروشیمی از استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۵ درصد و از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان صادرات گمرک‌های استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که با احتساب میعانات گازی از نظر وزن ۸۴ و از لحاظ ارزش ۹۱ درصد از کل حجم این صادرات را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی افزود: در این مدت در مجموع بیش از ۲۳ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار از گمرک‌های استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هشت و از نظر ارزش ۴۵ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع محصولات پتروشیمی، معدنی، آبزیان و سبزی و صیفی جات است.

وی افزود: بیشترین حجم محصولات صادراتی بوشهر به ترتیب به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، موزامبیک، نیجریه، تایلند و سودان صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.