کد خبر : 23869
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 15:34

سرپرست معاونت تعاون وزارت تعاون اعلام کرد

مریم آهون بر

توسعه تجارت جهانی تعاونی‌ها میسر می‌شود

توسعه تجارت جهانی تعاونی‌ها میسر می‌شود
سرپرست معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه درصدد است تا بستر توسعه تجارت بین‌المللی تعاونی‌ها و حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های بین المللی و انعقاد قرارداد مبادله کالا با کشورهای دیگر را فراهم کند.

به گزارش خریدار، تعاونی‌ها بنگاه‌هایی هستند که در توسعه صادرات و شناسایی بازارهای هدف صادراتی نقش موثری دارند، بر همین اساس کارشناسان معتقدند با توجه به ظرفیت‌های بالایی که تعاونی‌ها در امر صادرات غیرنفتی دارند، باید از توانمندی‌های صادراتی آنها به شکل بهینه‌ و شایسته استفاده شود.

راه‌اندازی شورای توسعه صادرات بخش تعاون کشور، حمایت از صادرات و تولیدات شرکت‌های تعاونی و توسعه تجارت بین‌المللی تعاونی‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه و تقویت صادرات بنگاه‌های تعاونی دنبال می‌کند.

یکی از موضوعات مهم در بحث رشد صادرات تعاونی‌ها بحث نمایشگاه‌هاست و حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه توسعه صادرات آنها را فراهم کند.

در همین راستا حامد ویس‌کرمی – سرپرست معاونت تعاون وزارت کار در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی سازه‌های فولادی و صنایع ماشین‌آلات و خدمات مهندسی وابسته، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و حضور فعال شرکت‌های تعاونی را ابزار مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها دانست که تأثیر تعاونی‌ها در رونق اقتصادی کشور را نمایان می‌کند.

وی گفت: وزارت تعاون درصدد است بستر توسعه تجارت بین‌المللی تعاونی‌ها را برای حضور آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم کند تا قراردادهای متعددی برای مبادله کالای خود با کشورهای دیگر منعقد کنند.

ویس‌کرمی ضمن اشاره به ظرفیت‌ و نقش اتاق تعاون در تحقق اهداف توسعه‌ای بخش تعاون افزود: وظیفه محوری دولت، تسهیل‌گری و مانع‌زدایی از مسیر صادراتی تعاونی‌هاست و به منظور حضور موثر شرکت‌های تعاونی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، همکاری و هم‌افزایی معاونت امور تعاون و اتاق تعاون ایران ضروری است.

در دولت سیزدهم حجم صادرات تعاونی‌ها افزایش یافت به نحوی که صادرات بخش تعاون از دیگر بخش‌های اقتصادی پیشی گرفت و اتحادیه‌های متنوع تعاونی در سراسر کشور به منظور تکمیل زنجیره صادرات تعاونی‌ها تشکیل شد. طبق آخرین آمارها صادرات تعاونی‌ها از مرز ۱.۷ میلیارد دلار فراتر رفته و میزان صادرات بخش تعاون ۲۹ درصد رشد داشته است.

در حال حاضر حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای افزایش سهم بخش تعاون، دسترسی تعاونی‌ها به قراردادهای خارجی و تقویت تعاونی‌ها در مناطق آزاد و ویژه صادراتی در دستور کار و اولویت وزارت تعاون قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.