کد خبر : 22560
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 11:31

بانک خون بند ناف رویان، بزرگترین ذخیره‌گاه سلول‌های بنیادی در خاورمیانه

بانک خون بند ناف رویان، بزرگترین ذخیره‌گاه سلول‌های بنیادی در خاورمیانه
مدیر شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف تاکنون ذخیره شده که بزرگترین ذخیره سلول‌های بنیادی در سطح خاورمیانه است.

به گزارش خریدار،مرتضی ضرابی، ۱۸ آبان در  حاشیه سفر به شهر اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به مناسبت روز جهانی خون بند ناف در کنار پزشکان و متخصصان استان مرکزی حضور داشتیم. دلیل نامگذاری این روز این است که تمامی کشورها بیشتر به اهمیت خون بند ناف و ذخیره سازی آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: ذخیره سازی خون بند ناف به جهت اینکه مملو از سلول‌های بنیادی خونساز است و می‌تواند در درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد بسیار مورد توجه است.

ضرابی با اشاره به وجود یک بانک ذخیره سلولی ارزشمند در کشور گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف تاکنون ذخیره شده که بزرگترین ذخیره سلول‌های بنیادی در سطح خاورمیانه است.

وی با اشاره به درمان موفقیت آمیز بیش از ۵۰ بیمار مبتلا به بیماری‌های بدخیم خونی از جمله سرطان خون اضافه کرد: تلاش بر این است که این ظرفیت سلولی در درمان بیماری‌های دیگر که امکان استفاده از سلول‌های بنیادی برای آنها فراهم است بکار گرفته شود.

مدیر شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان افزود: همچنین ما تلاش داریم از ضمائم زایمانی که به عنوان زباله بیولوژیک بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود مثل خون و بافت بند ناف استفاده کنیم و بتوانیم به نحو مناسبی محصولاتی را فرآوری کنیم و در پزشکی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع آوری خون بند ناف در تمامی استان‌ها انجام می‌شود گفت: ما در سطح کشور ۴۵ دفتر نمایندگی داریم. علاوه بر این تقاضاهایی از کشورهای دیگر  از جمله کشورهای همسایه جهت ذخیره سازی خون بند ناف داریم و تعداد قابل توجهی نمونه از کشورهای مختلف را در بانک خون بند ناف رویان ذخیره کرده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.