کد خبر : 18984
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 14:04

ایجاد بستر صادرات فرش دستباف مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)

ایجاد بستر صادرات فرش دستباف مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
قائم مقام شرکت صنعت آفرینان گفت: پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها با هدف تقویت تولید فرش دستباف و دیگر صنایع دستی نه تنها سبب رونق تولید در این بخش شد بلکه این شرکت توانست از طریق افزایش تعاملات با تجار بزرگ، زمینه افزایش صادرات محصولات را فراهم کند.

به گزارش خریدار، مصطفی حضرتی روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ، با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه تولید، صادرات فرش و صنایع دستی، افزود: ۹۰ درصد محصولات شرکت را مددجویان کمیته امداد تولید می کنند که ما نقش حمایتی برای آنها ایفا می کنیم.

وی اظهار داشت: تعامل این شرکت با کمیته امداد در راستای تحقق اهداف آن در نهایت منجر به اشتغال زایی و تامین معیشت مددجویان خواهد شد.

حضرتی گفت: با تدوین برنامه های ویژه و انتخاب استادکارهای خبره به دنبال بهبود کیفیت تولیدات هستیم. اگرچه در زمینه صادرات فرش دستباف با مسائل و مشکلات تحریم مواجه هستیم اما صادرات صنایع دستی تا حدودی آسان تر از فرش دستباف است لذا در این بخش بیشتر فعال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمایل داریم شرکت هایی که در زمینه صادرات محصولات تولیدی به سایر کشورها فعالیت دارند، تعاملاتی را با تولیدکنندگان ما برقرار کنند تا از این طریق بتوانیم زمینه صادرات محصولات تولیدی مددجویان را فراهم آوریم.

قائم مقام شرکت صنعت آفرینان تصریح کرد: به لحاظ اشتغال زایی ما توانسته ایم اقدامات مطلوبی داشته باشیم و به نوعی وظایف کمیته امداد در بخش صنایع دستی به صنعت آفرینان منتقل شده به طوری که دایره فعالیت ما سراسر کشور را در برمی گیرد.

به گفته حضرتی، تولیدات شرکت بیشتر در حال حاضر در بازارهای داخلی عرضه می شود ولی از طریق تجار ایرانی با برخی کشورها برای فروش محصولات تولیدی مددجویان رایزنی هایی را آغاز کرده ایم.

وی بیان داشت: در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، توانستیم یک بخشی از محصولات تولیدی را صادر کنیم.

قائم مقام شرکت صنعت آفرینان در زمینه نقش پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها به ضرورت هماهنگی کمیته امداد با بانک ها برای پرداخت وام های خوداشتغالی با نرخ پایین اشاره کرد و افزود: در عین حال، اگر بانک ها به ویژه بانک های تخصصی در این حوزه بتوانند با نرخ های مناسب و افزایش سقف وام های قرض الحسنه اقدام و به صادرات محصولات تولیدی کشور در صنعت فرش و صنایع دستی کمک کنند، تحول خوبی در این بخش صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.