کد خبر : 6877
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 13:36

جانشین وزیر دفاع در بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو خبر داد:

مریم آهون بر

امضای تفاهم‌نامه مشترک وزارت صمت و دفاع

امضای تفاهم‌نامه مشترک وزارت صمت و دفاع
جانشین وزیر دفاع با حضور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از دستاوردهای خودروسازان کشور در این صنعت بازدید کرد و از امضای تفاهم نامه مشترک بین وزارت صمت و وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش خریدار ، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی به ارزیابی خود از نمایشگاه تحول صنعت خودرو پرداخت و گفت: نمایشگاه بسیار خوبی است و باید از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه در وزارت صمت تشکر کرد که همچین ایده‌ای را اجرایی کردند تا شرکت‌های خودروسازی بتوانند همدیگر را ببینند و با یکدیگر همکاری داشته باشند تا تعامل حداکثری در صنعت خودرو اجرایی شود و شاهد تجمیع تقاضا و تجمیع بازار باشیم.
وی با اشاره به همکاری خودروسازها با یکیدیگر افزود: همکاری مشترک شرکت‌های خودروسازی ضمن اینکه می‌تواند زمینه آگاهی این شرکت‌ها را از قابلیت‌های یکدیگر ایجاد کند، عملا موجب گسترش توسعه قابلیت‌های خودروسازی کشور هم می شود.

جانشین وزیر دفاع تاکید کرد: ما توانمندی‌های بسیاری را در حوزه زیرساخت و نیروی انسانی شایسته داریم و در کشور بیش از ۳۰ کارخانه خودروسازی وجود دارد که اگر این شرکت‌ها بتوانند نگاه یکپارچه‌ای به مسائل داشته باشند، توانمندی‌های کشور بیشتر و وابستگی‌ها چندبرابر کمتر خواهد شد که در نهایت به رضایتمندی بیشتر مردم خواهد انجامید.

وی با اشاره به تعامل وزارت صمت و وزارت دفاع تصریح کرد: خوشبختانه این رابطه متقابل از قبل وجود داشته است و اکنون هم در حال گسترش است و به زودی توافقنامه‌ای میان دو وزارتخانه به امضا خواهد رسید تا ما هم بتوانیم قابلیت‌های صنعتی خودمان را برای رفع نیازمندی‌های بخش خودرویی به کار بگیریم و هم نیازمندی‌های خودرویی خودمان را بتوانیم از بخش خودروسازی تامین کنیم چراکه ما برای نیروهای مسلح نیاز به خودروهای متعدد و متنوع داریم و از آن طرف ما توانمندی ساخت قطعات و مجموعه و قابلیت‌های متعددی داریم که می‌تواند به بخش خودروسازی کمک کند.

سردار فرحی ادامه داد: این همکاری هم اکنون هم وجود دارد برای مثال ما در حال حاضر بزرگترین سازنده ECU خودروی ایران هستیم یا در ساخت ایربگ اولین و بیشترین حجم را داریم.
سردار فرحی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این تفاهم‌نامه تا پایان امسال نهایی می‌شود گفت: به نظر می آید در یک تا دو ماه آینده این توافقنامه اجرایی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.