کد خبر : 18837
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 15:27

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

اقدامات انجام شده در حوزه بازار سرمایه مثبت بوده است

اقدامات انجام شده در حوزه بازار سرمایه مثبت بوده است
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در حوزه بازار سرمایه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و ابزارهای خوبی در این بازار راه‌اندازی شده اما هنوز به عمق و توسعه لازم دست نیافته‌ایم زیرا عمق بخشی به بازار نیازمند الزاماتی است که باید آن را در بیرون از بازار جست‌وجو کرد.

به گزارش خریدار، «شمس‌الدین حسینی» در مراسم نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی افزود: اکنون تا حدی تحولات فنی را درک کردیم و در برخی حوزه‌ها به خوبی پیش رفته‌ایم، با توجه به فاصله‌ای که با سایر کشورها داشتیم اما بانکداری الکترونیک در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بهتر بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون به مساله مربوط به تحولات نهادی کمتر توجه کردیم و کمتر آن را درک کردیم، گفت: تحولات نهادی است که می‌تواند فناوری‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس اظهار داشت: آیا می‌توان جامعه‌ای را متصور شد که به طور مثال دولت یا محیط زیست آن هوشمند نباشد اما به سمت اقتصاد هوشمند پیش برویم؟ اساسا بحث شهر یا جامعه هوشمند فراتر از اقتصاد هوشمند است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تعریف مشخصی از حکمرانی هوشمند نداشته باشیم، بطور قطع به اقتصاد هوشمند دست پیدا نمی‌کنیم و اقتصاد هوشمند هم به توسعه مالی هوشمند نمی‌رسد.

حسینی با بیان اینکه اکنون درگیر مسایل روزانه شده‌ایم و عملکرد خود را نسبت به خود در طول سال‌ها بررسی و پایش می‌کنیم، گفت: اکنون در حوزه اقتصاد کشور نیازمند حکمرانی هوشمند هستیم، اقتصاد هوشمند را باید در زیرمجموعه یک جامعه هوشمند دید و باید به آن به صورت یکپارچه نگاه کرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: اکنون در حوزه بازار سرمایه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و ابزارهای خوبی در این بازار راه‌اندازی شده اما هنوز به عمق و توسعه لازم دست پیدا نکرده‌ایم زیرا عمق بخشیدن به بازار نیازمند الزاماتی است که باید آن را در بیرون از بازار جست‌وجو کرد.

حسینی ادامه داد: اگر سه موضوع حمایت، قیمت و دخالت به درستی مدیریت نشوند نمی‌توان شاهد افزایش عمق بازار سرمایه بود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: گزارشات نشان دهنده آن است که ۲۶ درصد تولید ناخالص داخلی کشور چین متاثر از فناوری هوش مصنوعی بوده است.

وی با بیان اینکه در کشور باید حکمرانی هوشمند باشد تا اقتصاد کشور هوشمند شود، گفت: اقتصاد هوشمند صرفا اقتصاد دیجیتال یا هوش مصنوعی نیست، تعامل میان این مسایل است که باعث افزایش سطح توانمندی‌ها می‌شود.

مراجعه سهامداران به نهادهای مالی دارای مجوز برای سرمایه‌گذاری در بورس
در ادامه این همایش مدیرعامل شرکت بورس تهران اعلام کرد: با اشاره به ایجاد گفتمان میان بازار سرمایه و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد: این همایش امتداد دیدگاهی است که ما از سال گذشته با همایش شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کردیم که ایجاد گفتمان بین بازار سرمایه و شرکت‌های دانش بنیان بسیار رونق بخش خواهد بود.

«محمود گودرزی» به رویکرد بورس تهران در خصوص توجه به شرکت های فناورانه تاکید کرد و افزود: چهار شرکت از پنج شرکت بزرگ دنیا در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند و در سال ۲۰۰۶ از بین پنج شرکت بزرگ دنیا فقط یک شرکت در حوزه فناوری فعال بود.

مدیرعامل بورس به اثرات انقلاب دیجیتال بر بازارهای مالی تاکید و تصریح کرد: در دنیا تابلویی برای شرکت‌های فناورانه طراحی نمی‌شود، ماهم در بورس تهران به این موضوع فکر نمی‌کنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که باید شرکت‌های حوزه فناوری که وارد بازار سرمایه می‌شوند، شاخص داشته باشند ‌و اعتقاد داریم که این اتفاق باید در بورس تهران عملیاتی شود.

گودرزی ابراز امیدواری کرد که حاصل ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه ، عمق دانش و تحلیل را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل بورس تهران به اعتماد سازی بین حکمرانی اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: رویکرد جدید سازمان بورس و بورس تهران برای برداشتن دیوار بلند بی اعتمادی بین حکمرانی اقتصادی با برخی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل بورس تهران در پایان به سهامداران توصیه کرد: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس مراجعه کنند و تحلیل‌های آنها را ملاک تصمیم‌ گیری خود قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.