کد خبر : 20482
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 21:40

صنایع فولادی با رشد ۲۴ درصد در صدر جدول؛

افزایش ۱۷ درصدی برق تحویلی به صنایع کشور

افزایش ۱۷ درصدی برق تحویلی به صنایع کشور
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: برق تحویلی به مشترکان صنعتی از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق افزایش ۱۷ درصدی یافته است.

به گزارش خریدار، مصطفی رجبی مشهدی یکی از اهداف تأمین برق در تابستان ۱۴۰۲ را با وجود ناترازی تولید و مصرف برق، تأمین انرژی بیشتر برای صنایع کشور به‌منظور تحقق شعار سال جاری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» دانست و افزود: بر همین اساس به‌منظور مدیریت مصرف انرژی، صنایع به سه گروه عمده تقسیم شدند.

وی گروه اول را شامل کارگاه‌ها و واحدهای صنفی- صنعتی دانست و گفت: بیش از ۹۰ درصد مشترکان صنعتی را به خود اختصاص می‌دهند و برای این گروه هیچ‌گونه محدودیتی جهت تأمین برق و انرژی وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی را جزو گروه دوم مشترکان ذکر و تصریح کرد: پیش‌بینی شده این واحدهای صنعتی که بیش از ۷ درصد تعداد مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهند، امسال به مدت “نیمروز” از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند؛ براین‌اساس در تابستان سال جاری به مدت ۶ و نیم روز در ایام هفته با بالاترین ظرفیت و بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان تولید دارند.

رجبی مشهدی گفت: ۳۰۰ مشترک صنعتی بزرگ در کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی مشترک وزارت نیرو و وزارت صمت مقرر شده انرژی موردنیاز این دسته از مشترکان نیز تأمین شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق در دوره مدیریت مصرف جاری تا کنون ۱۷ درصد افزایش‌یافته است، ادامه داد: صنایع فولادی با رشد ۲۴.۳ درصد نسبت به سال گذشته در صدر جدول جای گرفتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه میزان مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون در همه واحدهای صنعتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشد داشته است؛ افزود: از ابتدای سال جاری میزان مصرف برق در صنایع فولادی ۵.۷ درصد، صنعت سیمان ۶.۲ درصد و سایر فلزات از جمله مس، آلومینیوم و روی ۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است که بیانگر رشد تولید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.