کد خبر : 21458
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 15:04

مجتبی دوراندیش

اعلام آمادگی صنعت بیمه برای سرمایه گذاریهای ایرانیان خارج از كشور

اعلام آمادگی صنعت بیمه برای سرمایه گذاریهای ایرانیان خارج از كشور
«تامین اقتصادی» و «تامین قضایی و حقوقی» دو مولفه اصلی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی است و صنعت بیمه کشور آمادگی لازم را برای فراهم آوری شرایط لازم برای تامین اقتصادی دارد.

به گزارش خریدار ، رییس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در جلسه مشترک با مدیر کل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: دغدغه صنعت بیمه معرفی خدمات بیمه به سایر بخش ها و متعاقب آن بهره گیری از امکانات و ظرفیت های بخش های مختلف برای توسعه بیمه است.
مهندس مجید بهزاد پور در این جلسه که با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ، مدیران عامل شرکت های بیمه پارسیان، البرز، معلم و میهن برگزار می شد ،افزود: تقویت ارتباطات و تعاملات با دیگر کشورها از نظر کمی و حجم سرمایه گذاری ها یکی از مهم ترین محورهای مورد نظر برای توسعه همکاری های بیمه مرکزی با دنیا است که با رویکردهاو سیاست های دولت سیزدهم سرعت بیشتری گرفته است.
وی از انعقاد توافق نامه همکاری مشترک بیمه ای با 11کشور مختلف به عنوان یکی از موفقیت های صنعت بیمه در چند وقت اخیر نام برد و اضافه کرد: با توجه به این موضوع که یکی از وظایف اصلی صنعت بیمه پوشش ریسک های سرمایه گذاری است ، این صنعت آماده است تا در پروژه های داخلی و خارجی که با سرمایه ایرانیان خارج از کشور اجرا می شود سهیم باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که نهاد بیمه یک نهاد بین المللی است گفت : ماهیت بیمه ای ایجاب می کند که برقراری ارتباط با نهادهای بیمه ای دنیا با تحمیل کمترین هزینه به دولت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و با این ویژگی امکان استفاده از فرصت ایرانیان خارج از کشور در حوزه بیمه بسیار آسان است.
بهزاد پور در خاتمه سخنان خود پیشنهاد کرد که برای اجرای بهتر برنامه های مرتبط ، کارگروهی متشکل از بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران و وزارت امور خارجه برای همکاری با دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج ازکشور در زمینه امور بیمه ای، تشکیل شود.

بر اساس این گزارش دکترعبدالله سهرابی مدیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با ترسیم فضای جامعه نخبگانی ایرانیان خارج از کشورگفت: وزارت امور خارجه باید از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کرده تا بتواند بیشترین استفاده را از حجم سرمایه های در اختیار این هموطنان را ببرد.
دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور در بیش از 170کشور دنیا اقامت دارند گفت: مطابق بررسی های انجام شده میزان سرمایه مالی در گردش ایرانیان خارج از کشور بیش از 4هزار میلیارد دلار است و از این ظرفیت می توان برای افزایش رشد اقتصادی 8درصد کشور که در برنامه های بلند مدت پیش بینی شده است ، استفاده کرد.
دکتر سهرابی با ابراز امیدواری به تصویب لایحه ساماندهی وضعیت ایرانیان خارج از کشور گفت: سیاستگذاری های لازم برای چگونگی بهره برداری بیمه ها و سایر نهادها از پتانسیل های ایرانیان خارج از کشور انجام شده است و در این رابطه نیازمند اصلاح برخی از رویه ها و قوانین و مقررات هستیم تا فضای لازم برای عملیاتی شدن برنامه های پیش بینی شده آماده شود.
گفتنی است در این جلسه دکتر کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، دکتر مشعلچی قائم مقام رئیس کل، اویار حسین مدیر عامل شرکت بیمه پارسیان، رضایی مدیر عامل شرکت بیمه البرز ، امینی مدیر عامل شرکت بیمه معلم و شیخ الاسلام مدیر عامل شرکت بیمه میهن نیز به طرح دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.
«توجه به حساست های لازم در سرمایه گذاری برروی خود انسان»، «لزوم توجه به کیفیت خدمات ارایه شده» ، «شرایط لازم برای معاضدت های حقوقی»، «بیمه محققین و اندیشمندان» و «تامین آتیه فرزندان» از مهم ترین محورهای طرح شده توسط قائم مقام رییس کل بود.
مدیران عامل شرکت های بیمه پارسیان،البرز، معلم و میهن هم به موضوعاتی مانند «ضرورت برنامه ریزی لازم برای بیمه افراد مقیم و در حین سفر»،« لزوم کمک و مساعدت دفاتر و سفارتخانه ها» و« تعریف مدل های سرمایه گذاری» ،« تعیین کامل و جامع جامعه آماری» ،« فراهم آموردن شرایط لازم برای سهامداری ایرانیان خارج از کشور در بیمه ها» ،« لزوم حمایت حاکمیت از بیمه ها» اشاره کردند.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران به موضوعاتی مانند « تعریف و تبیین فرصت های بیمه ای برای ایرانیان خارج از کشور در قالب بروشور و کلیپ »،« تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک» و « ترتیب دادن جلسات با ایرانیان خارج از کشور برای آشنایی بیشتر شرکت های بیمه ای» اشاره کرد و اق=فزود: مهم ترین ویژگی صنعت بیمه این است که برنامه های خود را فارغ از بروکراسی دولتی ، بصورت مستقل ، سریع و دقیق انجام می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.