کد خبر : 24278
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 16:12

رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد

مریم آهون بر

استقبال شرکت های دانش بنیان از سلامت بنیان ۲

استقبال شرکت های دانش بنیان از سلامت بنیان ۲
محمدی معاون وزیر بهداشت گفت: در دومین نمایشگاه سلامت بنیان شاهد استقبال و حضور بیش از ۱۰۰ درصدی دانش بنیان ها در این رویداد هستیم.

به گزارش خریدار،  سیدحیدرمحمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در دومین نمایشگاه سلامت بنیان بیان داشت: امروز مفتخر هستیم که حضور دانش بنیان ها در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ درصد رشد یافته است؛ چرا که در رویداد قبلی فقط ۹۰ شرکت حضور یافتند در این نمایشگاه ۲۰۰ شرکت دانش بنیان حضور یافته اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه سلامت بنیان نشان از تمایل و رشد در این حوزه است افزود: شرکت های دانش بنیان به عنوان یک ارزش افزوده در کشور تلقی می‌شوند و مسیر کشور نیز در راستای حمایت از این شرکت ها است.

محمدی با اشاره که تاکیدات مقام معظم رهبری برای حمایت از دانش بنیان ها ادامه داد: این شرکت های برای کشور ضمن ایجاد ارزش آفرینی، باعث افزایش بهره وری نیز می‌ شوند و برگزاری سلامت بنیان نیز نمود خروجی این شرکت ها است.

وی تاکید کرد: امسال در سلامت بنیان از محصولات جدید دانش بنیان رونمایی خواهیم کرد که بخشی از آن ها در حوزه تجهیزات پزشکی، ۱۷ قلم در حوزه داروهای جدید و هشت قلم فرآورده طب سنتی است. با این تفاسیر می توان گفت مسیر دانش بنیان ها در کشور پر افتخار است.

معاون وزیر بهداشت گفت: هرچقدر به سمت دانش بنیان ها حرکت می‌ کنیم عمق تولید افزایش و هزینه تمام شده کاهش می‌ یابد و عمق خودکفایی بیشتر می‌شود، سیاست ما نیز حرکت به سمت افزایش عمق تولید است.

حیدر محمدی تاکید کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ٢٠ درصد از نیاز کشور را در داخل و ٨٠ درصد را شرکت های چند ملیتی و واردات تامین می‌کردند. امروز با افتخار ٩٩ درصد از محصول نهایی را شرکت های داخلی تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نخستین روز از نمایشگاه سلامت بنیان از داروهای درمان سرطان، آنزیم های مورد نیاز و همچنین رادیو داروهایی که روز به روز با همت دانشمندان سازمان انرژی اتمی در حال تولید و پیشرفت و در درمان سرطان موثر هستند رونمایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ضرورت همکاری دانشگاه و صنعت ادامه داد: امروز ١٢هزار دانشجوی داروسازی داریم که در گذشته فقط بعد آموزش برای آن ها اهمیت داشت و امروز به دنبال اتصال حلقه آموزش و پژوهش به صنعت هستیم؛ اتفاق میمونی که در سال های اخیر رخ داده و نتیجه آن توسعه پارک های علم و فناوری است.

وی در انتهای بیان داشت: انشالله با حمایت های دولت شاهد رشد و توسعه فناوری در کشور هستیم و به زودی جشن خودکفایی را در کشور برگزار کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.