کد خبر : 22966
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 13:20

مجتبی دوراندیش

مجوزهای کاغذی از ابتدای ۱۴۰۳ باطل میشود

مجوزهای کاغذی از ابتدای ۱۴۰۳ باطل میشود
داشتن شناسه یکتا یا الکترونیک برای همه صاحبان کسب و کارها الزامی است و طبق قانون اگر کسبه شناسه یکتا نداشته باشند از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجوز قدیمی آن‌ها معتبر نخواهد بود.

به گزارش خریدار، سید امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد:‌ بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها همه مجوزهای کاغذی و قدیمی تا پایان امسال باید تبدیل به مجوز الکترونیک شوند و از ابتدای سال ۱۴۰۳ دولت فقط مجوزهای الکترونیک را رسمی و قانونی می‌داند.

سیاح گفت: صاحبان مجوزهای قدیمی فقط با یک گوشی همراه هوشمند، بدون مراجعه حضوری و به صورت رایگان می‌توانند مجوز کاغذی خود را به مجوز الکترونیک تبدیل کنند.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها همه مجوزهای کاغذی و قدیمی تا پایان امسال باید تبدیل به مجوز الکترونیک شوند و از ابتدای سال ۱۴۰۳ دولت فقط مجوزهای الکترونیک را رسمی و قانونی می‌داند و پس از این زمان، اگر نام صاحب کسب و کاری در بانک اطلاعات دارندگان شناسه یکتا به نشانی qr.mojavez.ir وجود نداشته باشد و شناسه یکتا دریافت نکرده باشد مجوز آن صاحب کسب و کار رسمی نیست و فاقد اعتبار است و نمی‌توانند خدمات دولتی دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر بانک‌ها به کسانی که پروانه کاغذی دارند خدمت ارائه نمی‌دهند و از آن‌ها شناسه یکتا مطالبه می‌کنند.

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: برای اینکه کسبه به راحتی بتوانند مجوز کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کنند می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در قسمت «شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی» با بارگذاری کارت ملی و اصل پروانه و ارائه شماره‌های ملی، پستی و همراه، در کمتر از پنج دقیقه درخواست خود را ثبت کنند و پس از مدتی شناسه یکتا را از درگاه ملی مجوزها دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: صاحبان مجوزهای قدیمی به صورت کاملا رایگان و بدون مراجعه حضوری با گوشی هوشمند خود یا رایانه‌های شخصی خود می‌توانند شناسه یکتا را دریافت کنند.

قانون تسهیل صدور مجوزها از اردیبهشت ۱۴۰۱ لازم الاجرا شد تا همه مجوزها به صورت الکترونیک و شفاف از درگاه ملی مجوزها صادر شود. داشتن شناسه یکتا یا الکترونیک برای همه صاحبان کسب و کارها الزامی است و طبق قانون اگر کسبه شناسه یکتا نداشته باشند از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجوز قدیمی آن‌ها معتبر نخواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.