کد خبر : 24099
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 20:14

به همت اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران؛

مجتبی دوراندیش

آیین گرامیداشت روز ملی قناد برگزار شد

آیین گرامیداشت روز ملی قناد برگزار شد
شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ جمع کثیری از فعالان صنف ـ صنعت قنادی و شیرینی‌فروشی ایران، مسئولان عالی‌رتبه صنفی از اتاق اصناف تهران و ایران و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران میهمان اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران در مرکز همایش‌های نورالرضا بودند.

به گزارش خریدار، در این آیین که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید و حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران، مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران، محمود سیجانی رئیس سازمان صمت استان تهران، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و… در آن حضور داشتند، ویژه‌برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار داشت.

رونمایی از سردیس چهره‌های ماندگار صنف ـ صنعت قنادی کشور، رونمایی از تمبر روز ملی قناد، رونمایی از کتاب مفاخر قنادی ایران و… تنها بخشی از تدارکات خاص اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران برای آیین گرامیداشت روز ملی قناد بود. تقدیر از قنادی‌های برتر در حوزه‌های مختلف، تجلیل از چهره‌های شاخص، تکریم پیشکسوتان و… نیز در این مراسم به انجام رسید.

در بخشی از این آیین حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران به ایراد سخنانی پیرامون این آیین، عملکرد علی بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران، ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی صنف ـ صنعت قنادی و شیرینی‌فروشی و ابعاد میراثی این مجموعه پرداخت.

رستگار در این سخنرانی بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از ظرفیت‌های داخلی تولید و افزایش صادرات غیرنفتی، تأثیرگذاری بر تولید ناخالص ملی و شاخص‌سازی اتحادیه‌های صنفی ـ نظیر اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران ـ تأکید کرده و افزود: توجه به مسائل ملی در اتحادیه‌های صنفی باید به مثابه یک الگو در دستور کار روسای اتحادیه‌ها قرار گیرد. هم‌خانواده بودن صنفی و توجه به رویکردها و روندهای همسان در ساختارهای صنفی یکی از نقاط قوت فعالیت‌های صنفی ـ نهادی محسوب می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات و حرکت‌های ملی را فراهم آورد.

رئیس اتاق اصناف تهران توجه به رفع مشکلات و معضلات این صنف و دیگر صنوف را یک الزام ملی تلقی کرده و گفت: توجه به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی ـ در ابعاد مختلف ـ یکی از راهکارهای اصلی توسعه متوازن در جامعه محسوب می‌شود و برای دستیابی به چنین موقعیتی لازم است تا مشکلات، معضلات و گلوگاه‌های توسعه فعالیت‌های این واحدها به خوبی شناسایی شود و با اهتمام جدی نسبت به رفع آن‌ها تلاش مستمر و نتیجه‌محور صورت گیرد.

گفتنی است در آیین مذکور که با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از فعالان صنف ـ صنعت قنادی و شیرینی فروشی کشور برگزار شد، رسته‌ها و حوزه‌های متنوعی از فعالان این صنعت حضور داشتند که علاوه بر گستردگی و پراکندگی جغرافیایی، کلیه خدمات موجود در این صنف ـ صنعت را نمایندگی می‌کردند.

در بخشی از آیین گرامیداشت روز ملی قناد، اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران، اتحادیه‌های صنف قنادان استان‌های مختلف، فعالان شاخص و اثرگذار قنادی، شیرینی، پزی، کیک، شکلات و… از علی بهره‌مند رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی، فروشی و کافه قنادی تهران، مصادف با زادروز وی تجلیل کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.