کد خبر : 30104
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 شهریور 1403 - 7:14

خریدار گزارش می دهد:

تلاش کره جنوبی برای افزایش نرخ زاد و ولد

تلاش کره جنوبی برای افزایش نرخ زاد و ولد
دولت کره جنوبی در تلاش است نرخ زاد و ولد در نسل جدید را افزایش دهد.سیاست‌های مبتنی بر یارانه سئول برای معکوس کردن کاهش نرخ تولد تلاش می‌کنند.

سارا کلاری: دولت کره جنوبی در تلاش است نرخ زاد و ولد در نسل جدید را افزایش دهد.سیاست‌های مبتنی بر یارانه سئول برای معکوس کردن کاهش نرخ تولد تلاش می‌کنند. مشکلات مالی به عنوان دلیل اصلی بچه دار نشدن ذکر شده است. نسل‌های Y، Z بر روی تجملات و تجارب تمرکز می‌کنند.

به گزارش خریدار به نقل از رویترز، در حالی که کره جنوبی تلاش می کند تا کاهش شدید نرخ زاد و ولد خود را متوقف کند، سیاست گذاران با مشکل مواجه هستند که بسیاری را در دهه 20 و 30 سالگی متقاعد کنند که والدین شدن سرمایه گذاری بهتری نسبت به لباس های شیک یا رستوران های شیک است.

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا پس از سال‌ها ناتوانی در کاهش بحران کودک، قصد دارد یک وزارتخانه جدید دولتی را راه‌اندازی کند که به چالش‌های جمعیتی اختصاص دارد.اما برای پارک یون،بلاگر28 ساله مد و خواننده مشتاق، انتخاب های خرج کردن عمدتاً بر اساس لباس و مسافرت است و بودجه کمی برای ازدواج و فرزندان باقی می گذارد. پارک در حالی که تی‌شرت‌های خود را در یک جشنواره مد صرفه‌جویی می‌فروشد، گفت: «شما فقط یک بار زندگی می‌کنید». “بعد از انجام کارهایی که برای خود پاداش می دهم، پس انداز کافی برای هر ماه باقی نمی ماند. ازدواج ممکن است در مقطعی اتفاق بیفتد، اما خوشحال بودن در حال حاضر مهم تر است.”

 

کره جنوبی همچنان به شکستن رکورد خود برای داشتن پایین ترین نرخ زاد و ولد در جهان ادامه می دهد که سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسید. جامعه شناسان می گویند اولویت های سبک زندگی کره ای ها در دهه 20 و 30 – که نسل های Y و Z در نظر گرفته می شوند – به این معنی است که آنها نسبت به جمعیت گسترده تر یا همتایان خود در کشورهای دیگر بیشتر هزینه می کنند و به طور متوسط ​​کمتر پس انداز می کنند، که برای تشکیل خانواده مناسب نیستند.

جونگ جائه هون، استاد جامعه شناسی در دانشگاه زنان سئول، گفت: “آنها در حال شکار موقعیت هستند. عادات خرج زیاد آنها نشان می دهد که جوانان به جای تمرکز بر اهداف غیرممکن زندگی و بچه دار شدن بر روی نمادهای موفقیت خود به صورت آنلاین کار می کنند.”

حتی افزایش شدید نرخ بهره کره جنوبی در سه سال گذشته نتوانسته است هزینه های جوانان را مهار کند. داده های بانک مرکزی نشان می دهد که نرخ پس انداز برای افراد 30 ساله در سه ماهه اول نسبت به 29.4 درصد در پنج سال قبل به 28.5 درصد کاهش یافته است، در حالی که برای همه گروه های سنی دیگر در همان دوره افزایش یافته است. در همان زمان، افراد 20 و 30 ساله بیشترین مصرف کنندگان را در فروشگاه های بزرگ و هتل های سطح بالا تشکیل می دهند در حالی که هزینه سفر آنها از 33.3 درصد در سه سال گذشته به 40.1 درصد افزایش یافته است.

1 نفر از  هر۴ نفر در بازاری که توسط Bunjang، یک پلت فرم تجارت الکترونیک برای فروش دست دوم، در سئول، کره جنوبی، 3 اوت 2024 میزبانی می‌شود، خرید می‌کنند. بر اساس گزارش ها، کره جنوبی همچنان به شکستن رکورد خود برای داشتن پایین ترین نرخ زاد و ولد در جهان ادامه می دهد که در سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسید.

حتی افزایش شدید نرخ بهره کره جنوبی طی سه سال گذشته نتوانسته است هزینه های جوانان را مهار کند. داده‌های Hyundai Card نشان می‌دهد که نسبت هزینه‌های افراد 20 ساله در فروشگاه‌های بزرگ تقریباً دو برابر شده و به 12٪ در سه سال منتهی به ماه می رسیده است، در حالی که این نسبت برای تمام گروه‌های سنی دیگر کاهش یافته است.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Euromonitor، تنها در سال گذشته، درآمد در رستوران‌های گران‌قیمت بوفه 30.3 درصد افزایش یافت، در مقابل افزایش 10.5 درصدی در رستوران‌های فست فود و 9 درصدی برای کل صنعت غذاخوری.

در یک مثال، فروش در هتل دراگون سیتی سئول – یک مکان محبوب در اینستاگرام – برای دسر توت فرنگی فصلی 90000 وون (68 دلار) آن نسبت به زمستان گذشته 150 درصد افزایش پیدا کرد، حتی پس از اینکه هتل قیمت را 12.5 درصد افزایش داد. . در مقابل، گزارشی که توسط بانک مشترک المنافع استرالیا انجام می شود، نشان می دهد که جوانان 25 تا 29 ساله در استرالیا در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل فشار هزینه های زندگی، 3.5 درصد از هزینه های سال 2024 را کاهش دادند.

تحقیقات مورگان استنلی در سال گذشته نشان داد که ذائقه‌های فانتزی کره‌ای‌ها آنها را به بزرگ‌ترین مصرف کننده های سرانه برندهای لوکس در جهان تبدیل کرده است و مقصدی داغ برای بزرگ‌ترین برندهای لوکس است.

بر اساس نظرسنجی شرکت تحقیقاتی PMI در ماه مه، مطمئناً مشکلات مالی بزرگترین دلیلی است که مردم کره جنوبی برای بچه دار نشدن ذکر می کنند. حدود 46 درصد از 1800 پاسخ دهنده، عدم اطمینان شغلی یا هزینه های تحصیلی را عامل این تصمیم می دانند. بر اساس آمار کره، درآمد سالانه تنها 2.0 درصد برای افراد 20 و 30 ساله در سال گذشته افزایش یافته است، که کندتر از افزایش 4.5 درصدی برای همه خانوارها است.

یونگ اضافه کرد که تحقیقات مورگان استنلی در سال گذشته نشان داد که ذائقه‌های فانتزی کره‌ای‌ها آنها را به بزرگ‌ترین مصرف کننده های سرانه برندهای لوکس در جهان تبدیل کرده است و مقصدی داغ برای بزرگ‌ترین برندهای لوکس است.دولت یون سوک یول در ماه می برنامه ای را برای ایجاد وزارتخانه جدیدی برای تمرکز بر مسائل جمعیتی اعلام کرد، پس از آن که ده ها سیاست از جمله یارانه برای معکوس کردن عمل وازکتومی، حمایت نقدی از خانواده های دارای نوزاد، سواری تاکسی رایگان و مرخصی طولانی تر مراقبت از کودک ناکام ماند.

در یک نظرسنجی از 17 کشور پیشرفته توسط مرکز تحقیقاتی پیو ایالات متحده در سال 2021، با این پرسش که چه چیزی زندگی را معنادار می کند، کره جنوبی تنها کشوری بود که رفاه مادی بالاترین پاسخ را داشت. در جاهای دیگر، خانواده یا سلامتی بهترین پاسخ بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.