کد خبر : 29017
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1403 - 12:38

برزیل از آمریکا در کشاورزی مدرن سبقت گرفت

برزیل از آمریکا در کشاورزی مدرن سبقت گرفت
برزیل به لطف نیروی کار ارزان، برداشت در طول سال و روابط نزدیک با خریدار بزرگ پکن، به سرعت موقعیت دیرینه ایالات متحده را به عنوان بزرگترین تامین کننده محصولات کلیدی در جهان تسخیر کرده است.

خریدار آنلاین – سارا کلاری : برزیل به لطف نیروی کار ارزان، برداشت در طول سال و روابط نزدیک با خریدار بزرگ پکن، به سرعت موقعیت دیرینه ایالات متحده را به عنوان بزرگترین تامین کننده محصولات کلیدی در جهان تسخیر کرده است. به گزارش روزنامه خریدار به نقل از بلومبرگ اکنون، ابزار جدیدی در تلاش خود برای براندازی کشاورزی آمریکا دارد:
ارتشی از برزیلی‌های جوان مشاغل بخش خدمات و تولید را کنار می‌گذارند تا به دنبال والدین خود وارد تجارت خانوادگی مدرن شوند و جایگاه پرشتاب این کشور را در زنجیره تامین غذای جهانی تقویت کنند. آنها جذب گسترش سریع صنعت، استفاده گسترده از فناوری و تاریخچه ضرب میلیاردرهای بزرگ شده اند.

با پیوستن نسل جدید به صفوف روستایی، سن متوسط کشاورزان در برزیل به 46 سال کاهش یافته است. در همین حال، پرورش دهندگان آمریکا هرگز پیرتر از این نبوده اند. این شکاف را نمی‌توان صرفاً به میانگین سنی کلی کشورها نسبت داد، که دولت ایالات متحده می‌گوید سن آنها در فاصله چهار سال از یکدیگر است.
فرناندا نوناتو، که هماهنگ کننده برنامه ای در کنفدراسیون ملی کشاورزی برزیل است که جوانان را برای ایفای نقش های رهبری در تجارت کشاورزی آموزش می دهد، گفت: «جوانان به کشاورزی به عنوان یک فرصت نگاه می کنند و نه به عنوان کاری برای انجام یک تعهد.

برزیل وارد می شود!

برزیل به سرعت موقعیت دیرینه ایالات متحده را به عنوان بزرگترین تامین کننده محصولات کلیدی در جهان تسخیر کرده است.
سایر کشورهای سالخورده، از ژاپن تا ایتالیا، همزمان با بلوغ جمعیت، در معرض خطر تغییرات مشابهی قرار دارند، اما با توجه به اینکه ایالات متحده و برزیل با هم بیش از نیمی از ذرت جهان و تقریباً 9 تن از هر ده تن دانه سویای آن را تامین می کنند، تحولات جمعیتی آنها منجر به مشکلاتی خواهد شد. کشاورزان سویا و ذرت برزیلی معمولاً می‌توانند محصولات خود را با تخفیف به محصولات آمریکایی بفروشند، با توجه به ارز ضعیف‌تر و هزینه‌های کارگری پایین‌تر، که بقای کشاورزان آمریکایی را که در تلاش برای رقابت در صحنه جهانی هستند، تهدید می‌کند.
پیری جمعیت روستایی آخرین اعتصاب علیه کشوری است که سال‌ها سلطه کشاورزی خود را از دست داده است. این جایگاه منبع مهمی از قدرت سیاسی بوده است، از جمله در مورد چین، بزرگترین واردکننده محصولات کشاورزی. اما روابط ایالات متحده و چین در طول جنگ تجاری دونالد ترامپ به هم ریخت و به برزیل اجازه داد تا جای برخی از منابع ایالات متحده را بگیرد. برزیل که در حال حاضر بزرگترین صادرکننده سویا است، ممکن است اکنون در صادرات ذرت نیز از ایالات متحده پیشی بگیرد. از آنجایی که کسری تجاری کشاورزی ایالات متحده به رکورد 32 میلیارد دلار در سال مالی 2024 افزایش می یابد، خانوارها در صورت وقوع بلایای دور در معرض خطر فزاینده اختلالات زنجیره تامین و جهش قیمت ها خواهند بود.

شکست آمریکا از برزیل

ایالات متحده کنترل صادرات کلیدی کشاورزی را در مقابل از دست می دهد. برزیل ذرت و پنبه تولید می کند و در تولید سویا و مرغ پیشتاز است.
توجه: داده ها سال زراعی کامل را نشان می دهد (مثلاً داده های 1999 سال زراعی 1999-2000 را نشان می دهد) به جز مرغ که در یک سال تقویمی است.
کشاورزی در برزیل در حال افزایش است و نسل جدید می‌خواهد وارد عمل شود.آنها به طور فزاینده ای از کشاورزی دقیق استفاده می کنند، که به اپراتورها اجازه می دهد مزارع خود را نظارت و تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. برزیلی‌های جوان نیز انواع جدیدی از محصولات و ماشین‌آلات را امتحان می‌کنند و محصول را افزایش می‌دهند. آنها در حال اضافه کردن آبیاری، کاهش سموم دفع آفات شیمیایی و اضافه کردن نظارت بر GPS زمانی که به نقش رهبری در مزارع که توسط نسل قبلی اداره می شد، می افزایند.
«در حالی که بیشتر والدین از نگاه کردن به تلفن های همراه خود بیزار بودند، فرزندانشان اینطور نیستند. الکساندر نوناتو دوس ریس، مدیر نمایندگی Deere & Co در شمال ماتو گروسو، بزرگترین ایالت تولیدکننده سویا در برزیل، گفت: کودک تحصیل کرده از ابزارهای دیجیتال استفاده می کند و می تواند در هر هکتار کیسه های بیشتری دریافت کند. “جانشینان در حال بهبود کسب و کار هستند.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.