کد خبر : 29690
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 - 15:07

کلاهبرداران جوانان چینی را شکار می کنند

کلاهبرداران ،جوانان چینی را که در اقتصاد خراب به دنبال شغل هستند، شکار می کنند.

ساراکلاری: جوانان چین با عدم اطمینان شغلی روبرو هستند.
استخدام‌کننده‌ای با در دست داشتن پلاکاردی برای تبلیغات شغلی با مردان جوان در یک بازار کار غیررسمی در حومه پکن، چین، ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ صحبت می‌کند.
به گزارش خریدار به نقل از رویترز)، پس از اینکه کلاهبرداران یک کارجوی ناامید را برای انجام عمل جراحی بزرگ کردن سینه فریب دادند، یک مادر چینی به دنبال عدالت برای پسر 19 ساله معلول ذهنی خود در تلویزیون رفت، اتفاقی که خشم گسترده ای را برانگیخت.
به نوجوانی که امیدوار بود در یک کلینیک جراحی زیبایی در شهر مرکزی ووهان کار کند، گفته شد که جراحی پروتز سینه به او کمک می‌کند تا از طریق پخش زنده دنبال‌کنندگان، درآمد کسب کند.

مادرش هفته گذشته به یک ایستگاه تلویزیونی گفت که کلینیک حتی او را متقاعد کرد که 30000 یوان (4180 دلار) برای پرداخت هزینه جراحی قرض کند.
یکی از بیش از 2600 کامنت در پلتفرم شبکه اجتماعی Weibo چین که در آن پست های مربوط به وضعیت اسفناک پسر بیش از 27 میلیون بازدیدکننده داشته است، گفت: “به خاطر پول، می توان انسانیت خود را رها کرد.”

“بدتر از جانوران!” دیگری گفت.
مادر با کمک تلویزیون و وکلا توانست وام را لغو کند، اما عمل جراحی سینه قبلا انجام شده بود.
کلاهبرداری هایی مانند استخدام برای مشاغلی که وجود ندارند با تبلیغات کاذب و تله های وام در چین در حال رشد هستند، چرا که اقتصاد چین در حال رشد است، به طوری که بالاترین سازمان پیگرد قانونی سال گذشته اعلام کرد که کلاهبرداران بیشتر دانشجویان و فارغ التحصیلان تازه وارد را هدف قرار داده اند.
11.79 میلیون دانشجو در تابستان امسال فارغ التحصیل شدند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان یکی پس از دیگری با بحران دست و پنجه نرم می کند، از جنگ تجاری و پیامدهای کووید-19 گرفته تا بحران طولانی املاک و مخارج محتاطانه مصرف کنندگان.
بحران شغلی در میان جوانان می‌تواند رهبری اقتصادی حزب کمونیست حاکم را که بارها از مردم خواسته است «به حرف‌های حزب گوش کنند» را تحت فشار قرار دهد.


رئیس جمهور شی جین پینگ امسال با ابراز نگرانی در مورد چشم انداز اشتغال مردم چین گفت که یافتن شغل برای جوانان اولویت اصلی است.

وعده های دروغین
بیکاری جوانان در ژوئن سال گذشته به رکورد 21.3 درصد رسید و چین را بر آن داشت تا انتشار معیاری را که از نزدیک دیده می شود متوقف کند و گفت دانش آموزانی که هنوز ثبت نام می کنند باید از کار حذف شوند.
هیچ راهی برای ردیابی همه جویندگان کار در بین افراد 16 تا 24 ساله وجود ندارد، اما سخنگوی اداره ملی آمار سال گذشته گفت که 33 میلیون نفر از آنها به دنبال کار هستند.

لیو آیهوا، سخنگوی اداره آمار، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «فشار بر روی دولت چین برای اشتغال هنوز وجود دارد.
“گروه های جوان هنوز (در یافتن کار) بامشکل روبرو هستند.”
در کلاهبرداری دیگری که ماه گذشته خبرساز شد، یک دانشجوی کالج که به دنبال شغل پاره وقت در زمینه تحویل غذا بود، متقاعد شد که قراردادی یک ساله برای اجاره دوچرخه برقی امضا کند.
یکی از کارکنان یک مغازه کرایه دوچرخه که وانمود می‌کرد استخدام‌کننده خدمات محبوب تحویل غذای Meituan است به دانش‌آموز گفت که باید قبل از شروع کار دوچرخه‌ای کرایه کند.
چند هفته بعد، دانش آموز متوجه شد که درآمدش بسیار کمتر از “ده ها هزار” وعده داده شده توسط “استخدام کننده” است و او به سختی توانست اجاره ماهانه را جمع کند.

یکی از پوسترهای Weibo می‌گوید: (پیدا کردن کار به اندازه کافی سخت است و اکنون باید مراقب کلاهبرداری‌ها نیز باشیم.)
مقامات می گویند که چشم انداز تاریک برای مشاغل باعث شده است که برخی از دانش آموزان خودشان کلاهبردار شوند.
سازمان تعقیب قضایی نوامبر گذشته اعلام کرد، 10 ماه اول سال 2023 شاهد افزایش سالانه 68 درصدی تعداد افراد کمتر از 18 سال بود که به دلیل کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی تحت تعقیب قرار گرفتند.
در گزارشی افزوده شده است که حوادث فارغ التحصیلان جوان با مدارک دانشگاهی پیشرفته که به سندیکاهای کلاهبرداری می پیوندند نیز افزایش یافته است.
مادرش در تلویزیون گفت که ضربه روحی نوجوان ووهان با قرار گرفتن زیر چاقو برای بار دوم برای برداشتن ایمپلنت سینه بدتر شد.
او افزود: دیدن دو زخم زیر سینه پسرم برایم دردناک است.
($1=7.1735 رنمینبی یوان چین)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.