کد خبر : 28149
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 13:46

قیمت طلا دوباره ریخت

قیمت طلا دوباره ریخت
قیمت طلا امروز پنجشنبه (۱۳ ژوئن) پس از ارزیابی پیش‌بینی‌های نرخ بهره مقامات فدرال رزرو توسط معامله گران، کاهش یافت که نشان‌دهنده تنها یک کاهش نرخ‌بهره در ایالات‌متحده در سال جاری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۱.۲ درصد کاهش به ۲۳۲۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد تقویت شد و باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز افزایش یافت.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگه داشت، در حالی که سیاست‌گذاران اعلام کردند که انتظار دارند تنها یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد چشم‌انداز تورم فدرال رزرو، یک پیش بینی نسبتا محافظه کارانه است که ممکن است با داده‌های آینده قابل اثبات نباشد و قابل تجدید نظر باشد. پاول افزود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده تورم بهتر از حد انتظار چیزی است که مقامات از آن استقبال می‌کنند. شاخص کل قیمت مصرف‌کننده در ماه مه به صورت ماهانه ثابت بود و کمتر از انتظار برای افزایش ۰.۱ درصدی بود.

تاجران و کارشناسان صنعت اظهار کردند که رالی رکورد طلا، نشانه‌هایی از تداوم در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، اگر چه ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس دور از دسترس به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، تورم مصرف‌کننده چین در ماه مه ثابت ماند در حالی که روند نزولی قیمت تولیدکننده کاهش یافت، اما روند زیربنایی نشان می‌دهد که پکن باید اقدامات بیشتری برای حمایت از تقاضای ضعیف داخلی و بهبود اقتصادی نابرابر انجام دهد. چین بزرگترین خریدار بخش رسمی طلاست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۲.۶ درصد کاهش به ۲۸.۹۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۱.۶ درصد کاهش به ۹۵۰.۵۰ دلار رسید و پالادیوم یک درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۲۵ دلار رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.