کد خبر : 6377
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 15:34

کاهش قیمت سیمان در تیرماه

کاهش قیمت سیمان در تیرماه
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به شرایط مطلوب تامین برق در سال جاری گفت:بر اساس آمار بورس قیمت سیمان کاهش یافته و در بازار آزاد نیز تغییر قیمت محسوسی در سیمان دیده نشد و روند کاهشی بود.

به گزارش خریدار، عبدالرضا شیخان ، ضمن اشاره به شرایط سیمان در بازار این کالای استراتژیک اظهار داشت: با توجه به توافق صورت گرفته با وزارت نیرو در ابتدای فصل گرم مبنی بر تامین برق برای 5 میلیون تن سیمان در ماه، در تیر و خرداد امسال شاهد تولید بیش از 10 میلیون سیمان بودیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در بیان شرایط تامین برق کارخانه‌های سیمانی گفت: با توجه به توافقاتی که با مدیریت شبکه برق داشتیم، در شب‌ها و ساعات کم‌باری، صنعت سیمان به صورت نامحدود برق دریافت کرد و به تولید پرداخت.

وی در تشریح شرایط بازار سیمان گفت: در بازار سیمان، بر اساس آمار بورس کالا نه تنها رشد قیمتی نداشتیم بلکه با کاهش قیمت هر تن سیمان در بازه‌های زمانی مواجه شدیم، در بازار آزاد نیز تغییر قیمت محسوسی در سیمان دیده نشد.

شیخان با اشاره به روند تقاضا گفت: تقاضا تغییر محسوسی را تجربه نکرد و مطابق انتظار در بازار تقاضای سیمان داشتیم اما با عرضه مناسب قیمت سیمان کنترل شد.

*شرایط تامین برق سیمان بسیار بهتر از سال گذشته بود

این مقام مسئول، با اشاره به تفاوت‌های تامین برق در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری تامین برق به لحاظ حجم تحویل انرژی برق و همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت انجام شده، بسیار بهتر از سال گذشته عمل شده و نتیجه این مسئله در بازار کنترل شده سیمان روشن است.

شیخان با اشاره به شرایط سال گذشته تامین برق گفت: وقتی زور و بشود و نشود در میان باشد کار پیش نخواهد رفت و این را ما از سال گذشته شاهد بودیم اما در سال جاری با تعامل کامل اوضاع به سامان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.