کد خبر : 15449
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 12:23

پیش‌بینی افزایش ۵۰۰ میلیون دلاری در مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه

پیش‌بینی افزایش ۵۰۰ میلیون دلاری در مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیش‌بینی افزایش بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلاری در سطح مبادلات تجاری میان ایران و زیمبابوه خبر داد.

به گزارش خریدار،  «سیدصولت مرتضوی» امروز (یکشنبه)در حاشیه نشست وزرای ایران و زیمبابوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تفاهمات پیش‌بینی شده که سطح مبادلات تجاری میان دو کشور به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش داده شود که این مهم دست‌یافتنی و قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات به نتایج خوب و مطلوبی رسیدیم و امیدواریم سطح همکاری‌ها افزایش پیدا کند، گفت: زیمبابوه تمایل دارد از تجربیات ایران در حوزه خودکفایی استفاده کند.

مرتضوی خاطرنشان‌کرد: به‌طور حتم باید تراز تجاری میان دو کشور مثبت شود و به این منظور برنامه‌های خوبی در حوزه انتقال تجربیات در بخش دارو، صادرات ماشین‌آلات کشاورزی و مواد پتروشیمی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اجلاس همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با جمهوری زیمبابوه از ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با آغاز جشن‌های چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و هیات‌های دو طرف به تفاهمات بسیار مطلوبی در حوزه‌های مختلف رسیدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، انتقال تجربیات و دانش، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، کشت فراسرزمینی و افزایش سطح مبادلات تجاری تفاهم‌نامه‌های مناسبی را آماده کردند و امیدواریم فردا با حضور رؤسای دو هیات به امضاء برسد.

مرتضوی با بیان اینکه زیمبابوه مشترکات فراوانی با ایران نظیر روحیه انقلابی دارد، گفت: زیمبابوه کشوری است که مورد تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا قرار گرفته و استعدادهای نهفته‌ای در این کشور وجود دارد که ما برای کمک به زیمبابوه و همچنین توسعه روابط دوجانبه اقتصادی اعلام آمادگی کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.