کد خبر : 3526
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 12:20

پیدا و پنهان نامه انجمن فولاد به وزارت صمت درباره تامین انرژی

پیدا و پنهان نامه انجمن فولاد به وزارت صمت درباره تامین انرژی
معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تا 15 خردادماه سال 1400 هیچ محدودیتی در تامین برق نبود البته ادارات برق منطقه‌ای هشدار داده بودند که مصرف مدیریت شود.

به گزارش خریدار، وحید یعقوبی با اشاره به نامه دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور به وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پاسخ به این سوال که قرار است تغییر توزیع زمانی برق صنایع پرمصرف به صورت بلوکی و برای هر صنعت حداکثر یک ماه باشد اما شما در نامه قید کردید، کارخانه‌ها 3 ماه از مدار خارج می‌شوند، توضیح داد: در نامه ما هم قید شده است که «بعضی از کارخانه‌ها»، ببینید در برخی از استان‌ها اعلام شده از 15 خرداد تا پایان شهریور صنایع فولاد دیماند برق مشخصی را دریافت کنند که این دیماند مشخص به معنای عدم تولید فولاد است.

* فولادی‌های در تامین انرژی به چه نکته‌ای اعتراض دارند

وی در پاسخ به این گفته که در نامه شما قید شده تقریبا همه واحدهای فولادی با این مشکل مواجه هستند و این عدد مرتبط با چند واحد فولادی است، بیان کرد: منظور ما واحدهای کوچک‌تر فوق‌القایی است برای مثال ما 10 کارخانه فوق‌القایی داریم و اگر کارخانه‌های دیگر کوچک‌تر را کنار آن بگذاریم تعداد آن بیشتر می‌شود.

یعقوبی در تشریح دلایل اینکه دیماند مشخص به معنای توقف تولید فولاد در برخی از صنایع است، گفت: شما فرض کنید‌ یک واحد بخش خصوصی داریم که یک کوره دارد که 10 مگاوات برق مصرف می‌کند. حالا این واحد تولیدی یا باید روشن باشد یا خاموش و نمی‌تواند با کاهش مثلا 50 درصدی فعالیت کند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: ببینید واحدهای بزرگ فولاد چندین کوره دارد، حال اگر به آن بگویند مصرف برق خود را مثلا 50 درصد کاهش بده، مثلا از 8 کوره 4 کوره را خاموشی و با 4 کوره دیگر کار می‌کند اما واحدی با یک کوره همچنین توانایی را ندارد.

* امکان تجمیع مدیریت مصرف واحدهای کوچک فولادی مهیا شود

این مقام صنفی فولادی در پاسخ به اینکه چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان تجمیع صرفه‌جویی واحدهای کوچک برای فعالیت بهتر را مهیا نکرده است؟ گفت: کل حرف ما هم این است که چرا تشکل‌های صنفی را به بازی نمی‌گیرید.

وی افزود: بحث ما درخواست اصلاح است و ما محدودیت‌های کشور را می‌پذیریم اما مدیریت این مسئله یک بحث فنی است که باید به تشکل‌های صنفی واگذار شود.

* 7 درصد تولید فولاد کشور مربوط به واحدهای شمش القایی است

یعقوبی در بیان حجم تولیدات کارخانجات فولادی کوچک که با این مشکل مواجه هستند گفت: سهم کارخانجات تولیدکننده شمش القایی 6 میلیون تن از تولید شمش کشور است.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: آیا این امکان وجود دارد که صرفه‌جویی میان واحدهای کوچک مدیریت شده و موارد مرتبط با تنظیم بازار نیز در آن در نظر گرفته شود که نیازمند دخالت تشکل‌های صنفی است.

* برق فولادی‌ها تا 15 خرداد تامین شده است

وی در پاسخ به اینکه شما فروردین ماه مصاحبه کردید و گفتید دوماه زودتر از سال 1400 محدودیت برق داریم، گفت: تا 15 خردادماه سال 1400 هیچ محدودیتی در تامین برق نبود البته ادارات برق منطقه‌ای هشدار داده بودند که مصرف مدیریت شود.

به استناد آمار به‌دست آمده از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در فروردین‌ماه سال 1401، میزان تولید انواع محصولات فولادی در کشور معادل 77 میلیون و 864 هزار تن محاسبه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.