کد خبر : 9231
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 مهر 1401 - 11:48

وزارت ارتباطات خبر داد:

پرتاب موفق نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با یک فروند کاوشگر

پرتاب موفق نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با یک فروند کاوشگر
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با یک فروند کاوشگر زیرمداری با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار گرفت.

به گزارش خریدار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سازمان فضایی ایران با تلاش متخصصین پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع، نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» که برای جابه‌جایی ماهواره در بین مدارهای مختلف زمین استفاده می‌شود، با یک فروند کاوشگر زیرمداری با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار داد.

بر اساس این گزارش، عملکرد زیرسیستم‌های نمونه مهندسی بلوک انتقال مداری سامان در شرایط نزدیک به شرایط فضایی آزمایش شد و داده‌برداری کامل از عملکرد بلوک مذکور انجام و عملکرد آن در شرایط عملیاتی در ارتفاع بالا به اثبات رسید.

برابر این بیانیه، به همت متخصصین علوم فضایی کشور، در طراحی و ساخت بلوک انتقال مداری سامان که برای افزایش ارتفاع مداری ماهواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است که تنها در انحصار تعداد معدودی از کشورها است و با این پرتاب یک مرحله مهم از توسعه بلوک مذکور تکمیل شد تا در آینده شاهد بهره‌گیری عملیاتی از این فناوری پیشرفته در پرتاب‌های فضایی کشور باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.