کد خبر : 15609
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 13:20

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

ورود یک محموله پیاز در بندر جاسک به‌منظور تنظیم بازار

ورود یک محموله پیاز در بندر جاسک به‌منظور تنظیم بازار
مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از ورود یک محموله پیاز در بندر جاسک خبر داد و گفت: این محصول در صورت تایید قرنطینه ای و سلامت و کیفیت به کشور وارد می شود.

به گزارش خریدار، «حسین اصغری» ، علت اصلی افزایش قیمت پیاز در کشور را کاهش تولید به دلیل محدودیت منابع آبی و افزایش حجم صادرات برشمرد و افزود: در شهریور، مهر و آبان ماه حجم زیادی پیاز صادر شد که البته ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه کشاورزی مبتنی بر اقلیم است، اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی ها برداشت محصول و سیستم حمل و نقل با تاخیر انجام شد که این امر نیز در بازار رسانی محصولات زمستانی تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: اکنون برداشت پیاز در جنوب کرمان به روزانه حدود سه‌هزار تن می رسد و برداشت پیاز هرمزگان و سیستان نیز شروع شده که در کاهش قیمت این محصول اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مصرف ماهانه پیاز کشور ۱۵۰ هزار تن است، گفت: میزان تولید پیاز کشور سالیانه بیش از سه میلیون تن است.

اصغری ادامه داد: تولید پیاز زمستانه کشور برای تازه خوری ۸۱۰ هزار تن است که حجم تولید در پاییز امسال ۹۰۰ هزار تن بوده است که با افزایش حجم صادرات اندکی بازار با مشکل روبه‌رو شد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه تمام شده تولید و حمل و نقل محصولات تازه خوری سبزی و صیفی در کشور افزایش یافته است، گفت: آنچه که در بازار عرضه می شود با قیمت مزرعه متفاوت است، به طوری که کمتر از ۵۰ درصد آنچه در بازار عرضه می شود سهم کشاورزان و تولیدکنندگان است و بقیه هزینه ها به زنجیره عرضه برمی‌گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.