کد خبر : 6133
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 - 17:03

هدف از استراتژی جایگزینی واردات انتقال فناوری و عرضه محصول جدید است

هدف از استراتژی جایگزینی واردات انتقال فناوری و عرضه محصول جدید است
 منوچهر منطقی؛ معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در حاشیه رویداد روایت تحول صنعت خودرو گفت: استراتژی جایگزینی واردات باید به انتقال فناوری و عرضه محصول جدید در صنعت خودرو کشور منجر شود.

به گزارش خریدار به نقل از شاتا، منوچهر منطقی؛ معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در حاشیه رویداد روایت تحول صنعت خودرو گفت: استراتژی جایگزینی واردات باید به انتقال فناوری و عرضه محصول جدید در صنعت خودرو کشور منجر شود.

منوچهر منطقی عنوان کرد: اگر با استراتژی جایگزینی واردات تنها به دنبال مونتاژ خودرو باشیم تنها ٢٠ درصد ارزش افزوده برای کشور ایجاد خواهد شد اما اگر واردات خودرو منجر به انتقال فناوری و عرضه محصول جدید شود ٧٠ تا ٨٠ درصد ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی با اشاره به اهمیت دو پارامتر ارزش افزوده و اشتغال دانش بنیان در صنعت خودرو افزود: رویکرد جدید ما به پلتفرم ها در وزارت صمت نیز حرکت سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال دانش بنیان است.

معاون حمل و نقل وزارت صمت ادامه داد: دانش بنیان شدن یک محصول نیازمند توانمندی خلق محصول، سرمایه گذاری و توانمندی نوآورانه و سازمانی است که در نهایت به شکل گیری بازار متنوع ، به روزرسانی فناوری و شبکه سازی جهانی می انجامد اما نکته قابل توجه در صنعت خودرو ما عدم توامندی نواورانه و سازمانی است.

منطقی در ادامه با اشاره به راهبردهای گزینش شده برای فناوری های آینده خودرو بیان کرد: موتورسیکلت با باطری swap , خودرو برقی کوچک، خودرو هیبرید و اتوبوس برقی از جمله این راهبردها هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه برقی سازی برخی از محصولات توسعه یافته و اماده تولید هستند، گفت: محصولاتی چون اتوبوس برقی با مشارکت صنایع دفاع و تعدادی از شرکت های دانش بنیان، اتوبوس برقی شتاب محصول مشترک شرکت عقاب افشان و مپنا، خودرو تارا و شاهین با قوای محرکه برقی و خودرو اقتصادی برقی اماده تولید هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.