کد خبر : 9746
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 18:52

عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانك صنعت و معدن:

مریم آهون بر

نگاه ما به طرح های تولیدی باید نگاهی توسعه ای و مبتنی بر اهداف بلند مدت باشد

نگاه ما به طرح های تولیدی باید نگاهی توسعه ای و مبتنی بر اهداف بلند مدت باشد
حسین عسکری: همکاران باید نگاه خود به واحدهای تولیدی و صنعتی را تغییر دهند باید نگاه ما توسعه ای باشد و ماهیت وجودی بانک صنعت و معدن همین است که در تامین مالی و اجرای طرح های تولیدی اهداف توسعه ای و بلند مدت را مد نظر داشته باشیم.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، حسین عسکری عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل این بانک که به همراه ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب و ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز چهارشنبه بیستم مهرماه به استان بوشهر سفر کرده بود در جمع کارکنان مدیریت استانی بانک صنعت و معدن استان بوشهر حضور پیدا کرد و ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: تمرکز همه همکاران به خصوص همکاران شعب باید بر روی حل مشکلات واحدهای تولیدی باشد و ما موظفیم در تمام مراحل احداث و بهره برداری از واحدهایی که توسط بانک تأمین مالی شده اند، ار آنان حمایت کنیم.
وی گفت: انتظار ما این است که همکاران شعب که ارتباط نزدیک تر و عمیق تری با مشتریان دارند، ضمن بررسی مسایل و مشکلات تولیدکنندگان، مواردی که باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی می شود را مطرح ساخته و حضور فعالی برای جذب منابع داشته باشند و نیازهای مشتریان را برای طراحی و ارائه سرویس های جدید به ستاد بانک منتقل کنند.
عسکری ادامه داد: شعب این بانک قابلیت و توانایی بسیار خوبی در کار کارشناسی دارند و باید در تفویض اختیار و واگذاری مسؤلیت ها و حضور در ارکان اعتباری بانک از نظرات سازنده آنان استفاده شود.
وی بیان داشت: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط، اهمیت بسیاری در شرایط کنونی دارد و این امر باید در شعب ساماندهی و تقویت شود؛ دانش لازم در شعب وجود دارد که باید برای ارائه مشاوره های تخصصی به فعالان بخش صنعت و معدن کشور از این دانش و تجربه بهره لازم برده شود چراکه در بسیاری موارد همفکری و راهکار های ارائه شده توسط کارشناسان بانک بسیار راهگشا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه بانکداری شرکتی در شعبه بوشهر به انجام رسیده که این موضوع باید تقویت شود و لازم است ستاد بانک نیز در این امر از شعب حمایت کند.
همچنین در این سفر، مراسم معارفه بابک گله داری سرپرست جدید بانک صنعت و معدن استان بوشهر و تقدیر از رضا رضایی مدیریت پیشین آن برگزار شد و حاضران برای آنان آرزوی بهروزی و موفقیت روزافزون نمودند.
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این سفر از طرح های واقع در شهرک صنعتی شماره دو و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری و طرح هایی که برنامه ریزی شده تا در دهه مبارک فجر افتتاح شوند، بازدید کردند.
طرح های شرکت های یاد شده شامل شرکت کربنات کلسیم اکباتان تولید کننده کربنات کلسیم رسوبی و دانه بندی شده ،شرکت تجارت تدبیر ساینا تولید کننده انواع باتری،شرکت پرشین شیمی گستر تولید کننده کودهای شیمیایی فسفاته، شرکت مرجان نور بوشهر واحد عمل آوری آبزیان، شرکت جی لیان جی تولید کتننده ورق های پلی کربنان تخت، شرکت صنعت پلاست پارس لیان تولید کننده ورق های پلی کربنات چند جداره، شرکت آبزیان مطاف واحد عمل آوری آبزیان و شرکت ارکان شیمی جنوب واحد تولید کننده کود های شیمیایی فسفاته می باشد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده، طرح های شرکت جی لیان جی و شرکت صنعت پلاست پارس لیان و شرکت کربنات کلسیم اکباتان در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.
شرکت کربنات کلسیم اکباتان واحد تولیدی در شرف بهره برداری و تولید کننده کربنات کلسیم رسوبی و دانه بندی شده می باشد؛ این شرکت تسهیلات سرمایه ثابت ارزی به مبلغ 7 میلیون و 275 هزار یورو و ریالی به مبلغ 618 میلیارد ریال و سرمایه درگردش به مبلغ 320 میلیارد ریال را در دست بررسی دارد و پس از بهره برداری برای 90 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
شرکت مجتمع باتری سازی ساینا، طرح در حال اجرا و تولید کننده انواع باتری صنعتی، دارای قرارداد مشارکت مدنی به مبلغ 300 میلیارد ریال بوده که هم اکنون تسهیلات تکمیلی آن به مبلغ 700 میلیارد ریال در دست بررسی می باشد. میزان اشتغال این طرح نیز پس از بهره برداری 47 نفر خواهد بود.
شرکت پرشین شیمی گستر تولید کننده کودهای شیمیایی فسفاته از تسهیلات سرمایه ثابت ارزی به مبلغ 6 میلیون و 765 هزار یورو و سرمایه در گردش به مبلغ هزار میلیارد ریال استفاده نموده و میزان اشتغال این واحد تولیدی نیز 49 نفر می باشد.
شرکت مرجان نور بوشهر واحد عمل آوری آبزیان، تسهیلات سرمایه درگردش به مبلغ 800 میلیارد ریال و سرمایه ثابت طرح توسعه به مبلغ هزار میلیارد و 700 میلیون ریال را در مرحله انعقاد قرارداد دارد و برای 35 نفر اشتغال ایجاد می کند.
شرکت جی لیان جی تولید کتننده ورق های پلی کربنات تخت از تسهیلات سرمایه درگردش به مبلغ 380 میلیارد ریال و سرمایه ثابت به مبلغ 455 میلیارد ریال استفاده نموده و اشتغال آن 65 نفر خواهد بود.
شرکت صنعت پلاست پارس لیان، تولید کننده ورق های پلی کربنات چند جداره از تسهیلات سرمایه درگردش به مبلغ 380 میلیارد ریال و سرمایه ثابت به مبلغ 443 میلیارد ریال برخوردار شده و میزان اشتغال این واحد 79 نفر خواهد بود.
شرکت آبزیان مطاف واحد عمل آوری آبزیان نیز از تسهیلات سرمایه درگردش به مبلغ 120 میلیارد ریال استفاده نموده و شرکت ارکان شیمی جنوب واحد تولید کننده کود های شیمیایی فسفاته هم تسهیلات سرمایه درگردشی به مبلغ 500 میلیارد ریال دریافت نموده است.
شرکت پلی استر آریان بوشهر واحد راکد تولید کننده انواع الیاف پلی استر، تسهیلات سرمایه ثابت ریالی به مبلغ 11 میلیارد ریال و سرمایه درگردش به مبلغ 31 میلیارد ریال از این بانک دریافت داشته؛ این طرح جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر جهت راه اندازی مجدد می باشد.
گفتنی است، در این سفر مشکلات و مسایل مربوط به واحدهای تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن مورد بررسی مجدد قرار گرفت و مدیران ارشد این بانک با مدیران استانی آن در خصوص حمایت بیشتر از واحدهای صنعتی و معدنی به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیمات مناسبی اتخاذ نمودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.