کد خبر : 9454
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 12:07

نرخ حقوق گمرگی مواد اولیه و قطعات ماشین‌آلات کاهش یافت

نرخ حقوق گمرگی مواد اولیه و قطعات ماشین‌آلات کاهش یافت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه الحاق یک جز به بند(ه) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور که بر اساس آن نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزاء، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات، به یک درصد تقلیل می‌یابد، موافقت کردند.

به گزارش خریدار، در نشست علنی امروز – سه‌شنبه ۱۷ مهرماه- مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق یک جزء به بند(هـ) تبصره(۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس مانده واحده این لایحه، در بند (ز) تبصره (۱)، عبارت “از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران” به عبارت “مازاد بر سقف منابع جزء (۱) بند (ب) و بند (ی) این تبصره” اصلاح و بعد از عبارت “اعمال حساب نماید.” عبارت “تسویه حساب مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویل شده به دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ نیز به همین ترتیب تنفیذ می‌شود.” الحاق می‌شود. همچنین در جزء (۷) بند یادشده، بعد از عبارت “مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر” عبارت “یا مالچ” الحاق می‌شود.

با تصویب نمایندگان مجلس متن زیر به عنوان جزء (۳) به بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور الحاق شد: در سال ۱۴۰۱ نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات که با احتساب سود بازرگانی، حقوق ورودی آنها حداکثر ۱۰ درصد می باشد، به یک درصد تقلیل می‌یابد. دولت مجاز است با توجه به کاهش منابع حاصل از حقوق ورودی، نسبت به فروش اوراق مالی تا سقف ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اقدام نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.