کد خبر : 10078
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 11:51

موافقت دولت با تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری

موافقت دولت با تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موافقت دولت با تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری خبر داد.

به گزارش خریدار، عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در نشست چندی پیش شورای اقتصاد با حضور رئیس‌جمهور اتفاق خوبی افتاد که آن تصویب دوساله تمدید معافیت مالیاتی هتل‌ها مراکز و اقامتی و تأسیسات گردشگری بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه افزود: این مطالبه گسترده گردشگران بود و پیشنهاد وزارت میراث با موافقت دولت روبرو شد.

ضرغامی ادامه داد: با اینکه این مصوبه بار مالی قابل توجهی داشت، اما به دلیل اهمیت این حوزه و ضرورت تقویت زیرساخت ها با تمدید دوساله آن موافقت شد البته در سال ۹۵ هم این مراکز، در پنج سال از معافیت ۵۰ درصدی داشتند و از طرفی به دلیل شرایط کرونا و ضرر و زیان‌های وارده تمدید به مدت دوسال دیگر هم لازم بود که این روند ادامه یابد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین از بیمه یکطرفه برای بیمه بخش صنایع دستی خبر داد ‌و گفت: سال گذشته تلاش زیادی شد که بیمه‌ فعالان صنایع دستی که کسب و کار و درآمد قابل توجهی ندارند یک طرفه از سوی دولت بیمه شوند و رییس جمهوری با بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان این حوزه موافقت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.