کد خبر : 11289
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 - 13:27

مجتبی دوراندیش

مشارکت ایرانسل در تهیه و توزیع ۳۰۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم

مشارکت ایرانسل در تهیه و توزیع ۳۰۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم
ایرانسل به مناسبت هفته کتاب، در پویش تهیه و توزیع ۳۰۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم و سیل‌زده استان لرستان مشارکت کرد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی ایرانسل، سی‌امین دوره هفته کتاب، با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم»، از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱، در سراسر کشور برگزار می‌شود. به همین مناسبت و با مشارکت ایرانسل، ۳۰۰۰ جلد کتاب، در مناطق محروم و سیل‌زده استان لرستان توزیع شد.

این کتاب‌ها براساس نیازسنجی منطقه و در دسته‌بندی موضوعی متنوعی، مانند ادبیات داستانی، تاریخ، آموزشی، رمان، کودکان و نوجوانان، مذهبی، شعر، فلسفه، هنر، گرافیک، نمایشنامه، کمک درسی و… تهیه شدند.

۱۰۰۰ جلد از این کتاب‌ها توسط ایرانسل به این پویش اهدا شد و ایرانسل با همکاری مؤسسه میراث کهن گلونی، در توزیع این ۳۰۰۰ جلد کتاب، مشارکت کرد.

در آغاز این پویش، فرایندهای شناسایی و نیازسنجی دانش‌آموزان، انجام و تلاش شد در هر مدرسه، حتی‌الامکان، به تعداد دانش‌‌آموزان آن مدرسه کتاب اهدا شود. به‌عنوان مثال، به یک مدرسه ۲۰۰ نفره، دست‌کم ۲۰۰ کتاب اهدا شد یا ۲۰۷ جلد کتاب مرجع هنری و گرافیک در ۷۴ عنوان، به هر یک از هنرستان‌های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبای خرم‌آباد، اهدا شد.

این کتاب‌ها برای دبستان‌ها و مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم تهیه و بیشتر آنها، در مدارس شهر سیل‌زده شهر معمولان در استان لرستان توزیع شد. تعدادی از کتاب‌ها نیز به کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم استان لرستان اهدا شد.

سایر مدارس و کتابخانه‌هایی که در این پویش، به آنها کتاب اهدا شد، شامل: دبیرستان دخترانه روستای شیخ حیدر، دبیرستان پسرانه روستای سرسراب، دبستان ۱۷ شهریور روستای شوراب، دبستان امت روستای تجره، کتابخانه عمومی شهید نواب صفوی نورآباد، کتابخانه مساجد روستای گراب و تجره، دبیرستان مکتب‌الزهرا معمولان، دبستان شهدا یک و دو معمولان، دبستان شهیده سمیه معمولان، دبستان شهید مدرس معمولان، دبستان شهید مفتح معمولان، دبیرستان پسرانه دوره اول شهید مطهری معمولان و دبیرستان دخترانه ایرانسل در شهر معمولان بودند.

ایرانسل، پیش از این نیز در چارچوب برنامه مسؤولیت اجتماعی شرکتی و ترویج مدرسه‌سازی، در پی وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه ۱۳۹۸، با هدف رفع موانع آموزشی در مناطق سیل‌زده استان لرستان، سه پروژه احداث و بازسازی مدارس در شهرهای سیل‌زده پلدختر و معمولان را در مهر ۱۳۹۸ افتتاح کرد.

روز ۱۸ مهر ۱۳۹۸، آیین افتتاح دبیرستان‌های بازسازی شده دخترانه «شاهد» پلدختر و پسرانه «حمزه» روستای گل‌گل و دبیرستان دخترانه تازه احداث شده‌ «ایرانسل» شهر معمولان در استان لرستان که پس از سیل فروردین ماه آن سال، آسیب دیده بود، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، وزیر آموزش و پرورش، استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر مدیران استان و خیران مدرسه‌ساز کشور، برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.