کد خبر : 15186
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 13:10

صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی به میزان 3500 تن

صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی به میزان 3500 تن
میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیای مستقیم شماره 2 مجتمع فولاد بافت به 83.1 درصد رسید و طبق برنامه، تست سرد آن تا پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت با اعلام این مطلب، افزود: مطابق برنامه زمان‌بندی، با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان، مشاوران و توانمندی‌های داخلی، خط تولید شماره 2 کارخانه در خرداد ماه سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.
عطارد گودرزی گفت: با شروع عملیات بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه، برای 100 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود که اولویت جذب با جوانان بومی منطقه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، با توجه به شرایط تحریم، استراتژی شرکت در زمینه تامین تجهیزات و قطعات، تکیه بر دانش بومی و در حد امکان تامین از داخل کشور بوده به گونه‌ای که بیش از 85 درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز از تامین‌کنندگان داخلی انجام شده است.

وی با اشاره به تولید آهن اسفنجی فولاد بافت از ابتدای دی ماه سال 1400 تا دوم آذرماه امسال به میزان 800 هزار تن معادل ظرفیت اسمی کارخانه احیاء، تحقق ظرفیت اسمی کارخانه در مدت زمان یاد شده(11ماه) با وجود محدودیت‌های پیش آمده در حوزه تامین برق و گاز، این دستاورد را حاصل تلاش کارکنان مجتمع فولاد بافت دانست.

رشد تولید و صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی

گودرزی همچنین ثبت رکورد تولید در شهریور ماه سال جاری به میزان 80 هزار و 140 تن و صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی این شرکت به میزان 3500 تن آهن اسفنجی را از نتایج کلیدی ثبت شده در کارنامه شرکت ذکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.