کد خبر : 8347
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 16:30

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

مجتبی دوراندیش

شرکت‌های بورسی، نخستین گروه هدف صورتحساب‌ الکترونیکی مالیاتی

شرکت‌های بورسی، نخستین گروه هدف صورتحساب‌ الکترونیکی مالیاتی
داود منظور با اشاره به آغاز اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول آبان ماه امسال، اظهار کرد: شرکت‌های بورسی و فرابورسی اولین گروهی هستند که برای صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خود و برای اجرای این قانون فراخوان شده‌اند.

به گزارش خریدار به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه همایش تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و مودیان مالیاتی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور نحوه درست اجرای قانون، تمهیداتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی و دیگر شرکت‌ها که در آینده فراخوان خواهند شد، تدوین شده است.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور؛ یکی از ماموریت‌های این سازمان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، فرهنگ‌سازی و پیوست رسانه‌ای مربوط به اجرای قانون است.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از نمایندگان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار شده، عنوان کرد: تلاش داریم که فرایندهای اجرایی مربوط به اتصال شرکت‌ها به سامانه و صدور صورتحساب‌های الکترونیکی را تدوین کنیم و این همایش برای هماهنگی، هم‌اندیشی و آماده‌سازی شرایط عمومی برای اجرای قانون بوده است.

منظور در ادامه اظهار کرد: در این نشست مجموعه فرایندها، دستورالعمل، آیین‌نامه‌ها و ساز و کارهای اجرایی معرفی و به ابهامات موجود پاسخ داده شد.

وی اظهار امیدواری کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان نخستن گروه فراخوان شده تجربه خوبی را به جامعه منتقل خواهند کرد و سازمان این قانون را در آرامش و با کمک همه فعالان اقتصادی به خوبی اجرا می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد؛ فرایند فراخوان برای دیگر شرکت‌ها نیز تا پایان سال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این قانون ضمانت‌های نسبتا محکمی پیش‌بینی شده است و گروه‌هایی که فراخوان می‌شوند در صورت اهمال کاری و کوتاهی در صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خود به میزان ۱۰ درصد مبلغ فروش مشمول جریمه خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.