کد خبر : 10066
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 11:14

ریسک پذیری پایین بین سرمایه‌گذاران، چالش کنونی بازار سرمایه

ریسک پذیری پایین بین سرمایه‌گذاران، چالش کنونی بازار سرمایه
مدیر شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس گفت: چالش های کنونی بازار، ناشی از ریسک پذیری پایین بین سرمایه گذاران است، بسیاری با اصول اولیه بازار آشنا نبودند و این امر زمینه ساز ضرر و زیان سنگین ٧٠ درصدی این افراد در بازار شد.

به گزارش خریدار، «محمدهادی سلیمی زاده»  در محل نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد، اعلام کرد: در سال های گذشته فعالیت زیادی در شرکت در راستای بهبود وضعیت آموزش در بازار سرمایه انجام شد اما شاهد وقفه هایی در اجرای این برنامه ها بوده ایم.

وی به مأموریت های در دستور کار این شرکت اشاره کرد و افزود: در زمینه دوره MBA بازار سرمایه، در حال رفع و رجوع مشکلات هستیم و در تلاشیم که تا ۶ ماه آینده مشکلی باقی نماند و فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام شود.

سلیمی زاده به مقوله سواد مالی هم پرداخت و تاکید کرد: این مساله از جمله موضوعاتی است که در بورس دارای بیشترین تکرار و کمترین خروجی بوده است و اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با معضلات حاضر بر سر راه این مساله هستیم.

مدیر شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس به ناآشنایی مردم نسبت به بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: مردم برای حاشیه سود ۶۰ میلیونی اقدام به خرید خودرو از طریق سایت شرکت خودروسازی می کنند اما برای سود ٢٠٠ میلیونی خودرویی مانند دیگنیتی فقط چند هزار نفر از طریق بورس کالا اقدام به خرید خودرو می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز خود را در مدیریت برخی رویدادهای عملی گذاشته ایم، ادامه داد: به دنبال آن هستیم که تا ٢ سال آینده به برنامه ای موثر با شاخص معین دست پیدا کنیم.

سلیمی زاده افزود: بنیه مالی به عنوان یکی از مهمترین مولفه ها در حوزه سرمایه گذاری تلقی می شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس به مقوله ای مهم به نام مدیریت ریسک اشاره کرد و اظهار داشت: چالش های فعلی بازار، ناشی از ریسک پذیری پایین بین سرمایه گذاران است، بسیاری با اصول اولیه بازار آشنا نبودند و این امر زمینه ساز ضرر و زیان سنگین ٧٠ درصدی این افراد در بازار شد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم در فضای آموزشی این مسایل را رفع کنیم، افزود: امیدواریم در یک سال آینده به چند محصول دست یافته و بازار و شبکه توزیع آن را پیدا کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.