کد خبر : 12535
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 14:32

مجتبی دوراندیش

رونمایی از یاقوت البرز با حضور مدیرعامل

رونمایی از یاقوت البرز با حضور مدیرعامل
مدیرعامل بیمه البرز به مناسبت روز بیمه از نرم افزار کاربردی " یاقوت البرز" رونمایی کرد.

به گزارش خریدار، محسن پورکیانی در آیین رونمایی از نرم افزار کاربردی ” یاقوت البرز” اعلام کرد که 13 آذر، روز بیمه یادآور تمام بزرگوارانی است که در سال 1314 با سرمایه ای کم و در کوچه پس کوچه های منطقه لاله زار تهران، صنعت بیمه کشور را بنیان نهادند تا این صنعت هم اکنون یه یک صنعتی قوی و درختی تنومند تبدیل شود.

وی با بیان این نکته که صنعت بیمه روز به روز در حال رشد و توسعه است، تاکید کرد که با وجود تمامی پیشرفت ها، این صنعت نیاز به به روزشدن و پیشرفت بیشتر دارد تا بتواند خود را به شرایط کشورهای توسعه یافته نزدیک کند.

پورکیانی با اشاره به این که کشورهایی که نتوانند خود را با شرایط روز و فناوری های نوین، منطبق کنند به تدریج از صحنه رقابت حذف خواهند شد، گفت: گستره تحول دیجیتال، کل سازمان را در بر می گیرد و در آینده ای نزدیک، شرکت های بیمه چاره ای جز ارائه خدمات به مشتریان در بستر تحول دیجیتال نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز اعلام کرد که تحول دیجیتال، استفاده تزیینی و مدگرایانه از فناوری های نوین نظیر اینترنت اشیا، بلاک چین و … نیست.

وی با بیان این نکته که شرکت های بیمه در پی ساده سازی ارائه خدمات و ایجاد تمایز با دیگر شرکت ها هستند، ایجاد این تمایز را بسیار سخت خواند و اظهار داشت: یکی از راه های برقراری ارتباط با مشتری، ایجاد بستری بدون واسطه و تسهیل ارتباط آنان با شرکت است که در این زمینه سه نرم افزار شامل موبایل اپلیکیشن یاقوت، باشگاه مشتریان و نرم افزار سپید از سوی بیمه البرز آماده سازی شده است که امیدواریم با راه اندازی این نرم افزارها، بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارائه کنیم.

پورکیانی از کاهش سهم درمان در پورتفوی بیمه البرز از 33 درصد به 25 درصد خبر داد و اضافه کرد: برنامه شرکت این است که تا پایان سال این سهم را حفظ و حتی بیش از این کاهش دهد.

وی در عین حال به رشد 35 درصد تولید حق بیمه در شرکت بیمه البرز در 8 ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد.

حامد عابدینی، معاون نوآوری و برنامه ریزی مدیرعامل بیمه البرز هم در سخنانی با اشاره به این نکته که در شرایط کنونی امکان صدور برخط بیمه نامه آتش سوزی از طریق یاقوت البرز فراهم شده و پس از آن نیز بیمه نامه های حوادث و عمر به صورت آنلاین از این طریق صادر خواهند شد، خاطرنشان کرد: تمدید بیمه نامه نیز از طریق این اپلیکیشن امکان پذیر است ضمن این که استفاده از امضای دیجیتال هم از دیگر خدمات این اپلیکیشن است که در سامانه های شرکت، پیاده سازی شده است.

وی مشاهده پرونده های خسارتی را از دیگر خدمات این اپلیکیشن خواند و گفت: اعلام خسارت درمان نیز که پیش از این راه اندازی شده بود هم اکنون کامل تر شده است ضمن این که اعلام خسارت رشته های غیردرمان نیز از دیگر خدمات جدید است و بیمه گزار می تواند در هر نقطه از کشور با کمترین داده مورد نیاز، اعلام خسارت کند تا پس از آن، خسارت ارزیابی و پرونده خسارتی تشکیل شود.

عابدینی با تاکید بر این نکته که با اپلیکیشن یاقوت، بیمه البرز از ابتدا تا انتهای کار در کنار مشتریان خواهد بود، اضافه کرد: رویت سوابق، خسارت ها و حق بیمه های پرداختی، مشاهده اصالت بیمه نامه و همچنین پرداخت اقساط بیمه نامه نیز از طریق یاقوت امکان پذیر شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره خدمات مشاوره بیمه ای و درمانی این اپلیکیشین هم گفت: در این نسخه، بحث مشاوره بیمه ای هم دیده شده است که در فاز نخست به صورت آفلاین خواهد بود و سوالات مشتریان ارسال و از سوی امور مشتریان شرکت، دریافت شده و به آن پاسخ داده خواهد شد.

به گفته عابدینی، این مشاوره در فازهای بعدی به صورت آنلاین انجام خواهد شد ضمن این که هم اکنون امکان گفت و گوی آنلاین از طریق سایت شرکت هم فراهم شده است.

وی همچنین اعلام کرد که ویزیت آنلاین نیز در نسخه اول یاقوت دیده شده است و در بخش منهای بیمه، دریافت خدمات غیربیمه ای و استفاده از خدمات مشاوره ای پزشکی برای مشتریان امکان پذیر شده است.

عابدینی با اشاره به این نکته که تاکنون 400 هزار بار اپلکیشین یاقوت از سوی کاربران نصب و راه اندازی شده است، تاکید کرد: تقویم بیمه هم از دیگر امکانات یاقوت است تا کاربران بتوانند رخدادهای بیمه ای خود را ثبت کنند و سیستم برای آنان الارم صادر کند.

وی با اشاره به امکان دانلود یاقوت البرز از طریق سایت این شرکت بیمه و همچنین اپ های کافه باز و مایکت، خاطرنشان کرد: باشگاه مشتریان بیمه البرز هم با هدف ایجاد یک فضای تعاملی و دوستانه با مشتریان راه اندازی شده است که کسب امتیاز از محل فعالیت های بیمه ای و بهره مندی از جوایز ارزشمند از جمله مزایای عضویت در این باشگاه است.

معاون مدیرعامل بیمه البرز، سامانه سپید را دیگر خدمت جدید این شرکت خواند و گفت: این سامانه در فاز نخست برای مشتریان بیمه البرز راه اندازی شده ولی ممکن است در فازهای بعدی برای سایر شرکت های بیمه نیز راه اندازی شود.

وی با اشاره به این نکته که در این سامانه به سازمان هایی همچون تامین اجتماعی و خدمات درمانی و 1500 داروخانه و 2500 آزمایشگاه متصل شده ایم تا مشتریان برای دریافت هزینه های خود دیگر نیازی به مراجعه به شرکت نداشته باشند.

عابدینی با بیان این نکته که تست های اولیه و عملیاتی سامانه سپید انجام شده است و پس از هماهنگی با مراکز درمانی، سامانه حداکثر تا یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: مراکز پاراکلینیکی هم به این 4000 مرکز اضافه خواهند شد و امیدواریم که بتوانیم سامانه را در حوزه خدمات بیمارستانی هم راه اندازی کنیم تا زمانی که بیمه شده خدمات درمانی خود را دریافت می کند دیگر نیازی به مراجعه به شرکت نداشته باشد و مدارک به صورت خودکار برای شرکت ارسال و سهم بیمه گر از هزینه درمان پرداخت شود.

به گفته وی، در این سامانه که برای نخستین بار در صنعت بیمه عملیاتی خواهد شد، صدور معرفینامه به صورت خودکار انجام می شود و در سیستم های تامین اجتماعی و خدمات درمانی که نسخه ها به صورت الکترونیک صادر می شود اگر بیمه شده مشمول باشد، کنترل ها انجام و سهم مکمل محاسبه و به صورت َخودکار و بدون مراجعه به شرکت پرداخت خواهد شد.

عابدینی اعلام کرد که این سامانه به غیر از بیمه گزاران شرکت بیمه البرز برای نمایندگان و سایر اقشار طرف قرارداد شرکت ها هم توسعه خواهد یافت.

وی از آماده سازی فاز دوم اپلیکیشن یاقوت تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در آن نسخه، صدور آنلاین بیمه نامه برای رشته هایی اکه امکان صدور آنلاین دارند امکان پذیر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.