کد خبر : 15317
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 بهمن 1401 - 16:28

وزیر نفت خبر داد؛

رشد ۵۰ درصدی صادرات گاز ال پی جی نسبت به دولت قبل

رشد ۵۰ درصدی صادرات گاز ال پی جی نسبت به دولت قبل
وزیر نفت از افزایش ۵۰ درصدی صادرات گاز ال پی جی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این دولت ۲.۲ میلیون تن گاز ال پی جی در پالایشگاه‌های نفتی، ۵.۶ میلیون تن در پالایشگاه‌های گازی و ۴ میلیون تن در پتروشیمی ها تولید می‌شود.

به گزارش خریدار، در جلسه علنی روز سه شنبه – ۱۱ بهمن – مجلس شورای اسلامی، سوال مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران از وزیر نفت در دستور کار قرار گرفت و جواد اوجی در صحن مجلس در سخنانی گفت: اینکه موفق شدیم از دوران سرما به خوبی عبور کنیم حاصل از همکاری دولت، مجلس و مردم است تا گاز مشترک ۲۶ میلیون مشترک دچار نقصان نشود.

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت در دوره اوج مصرف گاز توانست علاوه بر تامین گاز مشترکان، گاز نیروگاهها را نیز تامین کرده و سهم صادراتی را نیز حفظ نماید، افزود: امروز به میزان ۲.۲ میلیون تن در پالایشگاه نفتی گاز ال پی جی تولید می شود و ۵.۶ میلیون تن در پالایشگاه گازی و ۴ میلیون تن در پتروشیمی ها گاز ال پی جی تولید می شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد نسبت به دولت دوازدهم، صادرات ال‌پی‌جی داشتیم. اما درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی باید اشاره کنم پس از زمانی که این قانون ابلاغ شد، پیش نویس آیین‌نامه اجرایی استفاده از ال پی جی در خودروها به دولت تقدیم کردیم و در کمیسیون‌های مختلف مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفت. البته برای این پیش نویش باید نظر سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد گرفته شود و سرانجام در تاریخ آبان ماه امسال این آیین نامه اجرایی به تصویب هیات دولت رسید.

وزیر دولت سیزدهم تاکید کرد: قیمت گاز ال پی جی برای خودروها که در آذرماه امسال در ستاد تنظیم بازار مصوب شود و برای هر کیلوگرم گاز مایع جهت استفاده در جایگاه‌ها برای خودروهای ال پی جی سوز مصوب شد و پس از آن مکاتباتی با سازمان ملی استاندارد داشتیم تا استاندارد جایگاه های سوخت را تدوین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.