کد خبر : 6820
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 20:38

دلایل نوسان قیمت نفت در بازار

دلایل نوسان قیمت نفت در بازار
آخرین روز کاری بازارهای جهانی نفت با قیمت 100.99 دلار بسته شد؛ این نوع نفت طی هفته گذشته 4.4 درصد رشد قیمتی را ثبت کرده بود.

به گزارش خریدار به نقل رویترز، به دنبال سیگنال عربستان مبنی بر اینکه اوپک می تواند تولیدش را کاهش دهد، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت اما به علت توجه سرمایه گذاران به هشدار رئیس فدرال رزرو در مورد دردسرهای اقتصادی آمریکا، مبادلات بی ثبات بود.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 65 سنت افزایش 100.99 دلار بالا رفت. هر بشکه نفت خام آمریکا با 54 سنت افزایش 93.06 دلار معامله شد.

در مجموع، قیمت نفت برنت طی یک هفته گذشته 4.4 درصد و نفت خام آمریکا 2.5 درصد افزایش یافت.

یک منبع آگاه گفت، امارات نیز اعلام کرده است با عربستان در مورد بازار نفت هم نظر است.

عربستان، روز دوشنبه از احتمال کاهش تولید به منظور جبران بازگشت نفت ایران به بازارهای نفت در صورت دستیابی تهران به توافق کاهش تحریم‌ها خبر داده بود.

کامرزبانک طی یادداشتی اعلام کرد: «این تصور همچنان وجود دارد که عربستان تمایل ندارد هر قیمت کمتر از 90 دلار را تحمل کند.»

پس از اینکه جرم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت، ممکن است برای مدتی به منظور مقابله با تورم، سیاست پولی انقباضی اعمال کند که به معنای رشد اقتصادی کندتر، یک بازار کار ضعیف و مقداری سخیت برای خانوارها و کسب و کارهاست، قیمت نفت برای اندکی کاهش یافت.

آمارها، کاهش اندکی در نرخ تورم نشان داده است به طوری که شاخص هزینه مخارج مصرفی شخص در ماه جولای به 6.3 درصد کاهش یافته است.

فیل فلاین، تحلیلگر بازار در شیکاگو گفت: «بازار نگران است که زمانی که نوبت به نرخ تورم برسد، پاول سختگیرانه تر عمل کند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.