کد خبر : 9007
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 11:25

وزیر صمت:

مریم آهون بر

خودروهای وارداتی باید استانداردهای لازم را داشته باشند

خودروهای وارداتی باید استانداردهای لازم را داشته باشند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما شرایطی را برای واردات خودرو تعیین کردیم؛ گفت: خودروهای وارداتی باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

به گزارش خریدار ،سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با اشاره به انتشار برخی شایعات در مورد خودروهای وارداتی هستند، گفت: این نوع نگاه که گفته می شود خودرهایی که قرار است وارد شود چینی یا هندی هستند، درست نیست. از طرفی باید بگویم که دولت خودرو وارد نمی‌کند، ما شرایطی را برای واردات خودرو تعیین کردیم؛ خودروهای وارداتی باید استانداردهای لازم را داشته باشند، از جمله اینکه نو باشند و … .

وی افزود: ممکن است واردکننده‌ای با شرکت های چینی توافق و خودروهایی که استاندارد لازم را دارند وارد کند یا ممکن است با شرکت‌های روسی، اروپایی، ژاپنی یا … به توافق برسند. خودروها باید استانداردهای مدنظر ما را داشته باشند اینکه خودروهای وارداتی تولیدِ کدام کشور هستند بستگی به واردکنندگان و تعاملات آنها با سایر کشورها دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه تعیین نمی کنیم که خودروهای وارداتی چینی یا هندی باشند، تصریح کرد: ما استانداردهای مد نظرمان را لحاظ می‌کنیم و آن را مبنای کارمان قرار می‌دهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.