کد خبر : 7588
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 شهریور 1401 - 11:48

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت مطرح کرد:

مریم آهون بر

حرکت کسب وکارهای کوچک و متوسط به سمت توسعه فناوری و هوشمندسازی

حرکت کسب وکارهای کوچک و متوسط به سمت توسعه فناوری و هوشمندسازی
همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

با گزارش خریدار به نقل از ، علی رضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط و ایجاد زیست بوم فناورانه رشد این کسب وکارها، یکی از رویکردهای مهم دولت در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و بدون شک دستیابی به این هدف مهم، بدون مشارکت فعال اجزای این زیست بوم همچون اتحادیه ها، اتاق ها و خود کسب وکارها از جمله واحدهای صنفی، محقق نخواهد گردید.
وی افزود: از جمله ارکان مهم زیست بوم اقتصاد دانش بنیان، خدمات فناوری و هوشمندسازی است که انقلاب چهارم صنعتی را رقم زده است و از جمله خدمات کسب و کار بسیار مهم به شمار میرود.
شاه میرزایی از برگزاری سمینار تخصصی اصنافِ دانش بنیان، فناور و هوشمند خبر داد و گفت: این سمینار با هدف حرکت در مسیر هوشمندسازی فرایندهای تولید، بازاریابی، تبلیغات، صادرات و اصلاح فرایندهای اصناف و کسب وکارهای کوچک و متوسط برگزار می گردد و نقطه آغاز تلاش اصناف و کسب وکارهای کوچک و متوسط در جهت هوشمندسازی است.
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: این برنامه از هفته سوم فروردین سال جاری کلید خورد و پس از جلسات متوالی و هم اندیشی، به یک رویداد تبیین و ارایه برنامه ها ختم گردید.
وی ادامه داد: بیش از شصت درصد اشتغال کشور در گرو فعالیت کسب وکارهای کوچک و متوسط است؛ از سویی امکان تغییر، بهبود، ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری در این کسب وکارها به دلیل کوچکی و چالاک بودن ایشان بیشتر است. لذا اگر بتوانیم مسیر حرکت این کسب وکارها را با استفاده از ابزار فناوری و دیجیتال نمودن فرایندها تسریع نماییم، دسترسی به اهداف کلان نظام با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.
شاه میرزایی با اشاره به سند تحول دولت در حوزه دیجیتال و هدفگذاری ده درصدی فناوری دیجیتال از GDP گفت: برای توسعه فناوری و دستیابی به این هدف، باید بسترسازی کنیم و یکی از بسترهای مهم برای دستیابی به این مسئله اصناف هستند.
همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند روز 16 شهریور ماه از ساعت نه صبح در سالن اجلاس سران برگزار می گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.