کد خبر : 3211
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 خرداد 1401 - 13:30

حادثه متروپل حاصل ساختارگریزی و بروکراسی زائد است

حادثه متروپل حاصل ساختارگریزی و بروکراسی زائد است
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حادثه متروپل حاصل قانون شکنی و ساختارگریزی است، گفت: اگر از این اتفاقات درس نگیریم تنها خاطره تعریف کرده‌ایم.

به گزارش خریدار ، جعفر تشکری هاشمی در صحن امروز شورای شهر تهران درباره ساختمان‌های ناایمن اظهارداشت: حادثه متروپل حاصل قانون شکنی، ساختارگریزی و بروکراسی زائد و نقض قوانین است. اگر از این اتفاقات درس نگیریم تنها خاطره تعریف کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه عبرت گیری باید مدل یافته و ساختارمند باشد، خاطرنشان کرد: عنوان شد که مجموعه ای نواقص در این حادثه وجود داشته و جمع بندی در بحث ها باید مورد توجه قرار بگیرد. خوراک رسانه ای در این خصوص ارائه شده اما کارکرد تشکیلاتی و سازمانی در این موارد عنوان شده باید مدنظر باشد.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: در خصوص ساختمان های نوساز و فرسوده ناپایدار، پل ها و گودهای موجود، روش های گودبرداری و ساختمان های مشمول ماده 100 باید کارگروه هایی شامل اعضای شورا، شهرداری، سازمان نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور شکل بگیرد و در این زمینه ها که مسأله جدی شهر هستند، با جدیت تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه قوانین وجود دارد و باید اصلاحات انجام شود، گفت: جبران نقص قوانین باید انجام شود. اگر قوانین کفایت می‌کرد نیاز نبود کارگروه تشکیل داد. زمانی این کارگروه ها تشکیل می شود که می بینیم باید تفاهمی امور را پیش ببریم و قوانین کافی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.