کد خبر : 1469
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فروردین 1401 - 10:27

جزئیات استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر

جزئیات استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر
رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت:۳۰۰۰ متر زیر بنا جهت استقرار مرکز نوآوری جمعیت هلال احمر اختصاص یافت.

شاهرخ رامین، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره «همکاری این مجتمع با شرکت‌های دانش‌بنیان»، گفت: از بهمن ماه سال گذشته، طی یک برنامه‌ریزی استراتژیک به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقاء سطح کیفی خدماتی که به مراجعه کنندگان این مجموعه و سایر نیازمندان به این خدمات ارائه می‌شود، در حوزه دانش بنیان قدم برداریم.

وی افزود: درجا زدن در شرایط فعلی سقف پرواز ما را برای رسیدن به اهداف بلند محدود می‌کرد؛ لذا ضرورت داشت بیش از آن که به دانش داخلی مجتمع دارویی درمانی تکیه کنیم، فضایی ایجاد می‌شد تا همه فعالان دانش‌بنیان‌ها یعنی افرادی که فکر نوین دارند، بتوانند در یک مجموعه نه تنها برای تحقق اهداف شخصی خودشان بلکه تکمیل نقشه توسعه کلان جمعیت هلال‌احمر و در نگاه بالاتر، نقشه‌ای که در برنامه توسعه نظام برای این جمعیت دیده شده، فعال باشند.

رامین با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت علمی ریاست جمهوری، اظهار کرد: دستور رئیس جمعیت هلال احمر در تاریخ چهاردهم اسفند ۱۴۰۰، نقطه عطفی بود تا همه این برنامه ریزی ها به یک اقدام تبدیل شود.

وی اضافه کرد: از این رو، ۳۰۰۰ متر زیر بنا جهت استقرار مرکز نوآوری جمعیت هلال احمر اختصاص یافت و با حمایت رئیس جمعیت، این پروژه در قالب قوانین موجود در معاونت علمی ریاست جمهوری پیش رفت.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران بیان داشت: اما اتفاق بسیار مبارک، نورانی و امیدآفرین فرمایشات مقام معظم رهبری بود که سال جدید را سال دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند. این دستور همانند روح در کالبد از پیش تعیین شده ما دمیده شد و همکاران با روحیه مضاعف و اراده بیشتر این موضوع را پیگیری کردند.

وی ضمن اشاره به تدوین اساسنامه و صدور دستور ریاست جمعیت هلال احمر، ادامه داد: با توجه به اینکه ما فضای فیزیکی لازم را در مجتمع آماده کرده‌ایم، امیدواریم در چند هفته آینده شاهد استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

رامین ابراز کرد: در حال حاضر ما نیازمند انتشار یک فراخوان هستیم تا همه کسانی که در راستای پروژه‌های کلان ما قرار دارند با مراجعه به این مرکز، کنار هم قرار بگیرند و علاوه بر هم‌افزایی، هر کدام نقش خود را ایفا کنند. ما در پروژه بزرگ خود برای هر کدام از این نقش‌ها جایگاهی در نظر گرفته‌ایم تا نقشه توسعه با تک تک آنها تکمیل شود.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با بیان اینکه از همه شرکت‌های دانش بنیان امید می‌رود کارهای بزرگی به خصوص در حوزه درمان، پزشکی و موضوع های روز امدادگری و وظایف کلان جمعیت، انجام دهند، خاطر نشان کرد: قرار است در اینجا نه تنها در عرصه تولید بلکه در تامین و توزیع دارو هم کار کنیم. قطعا شرکت‌های دانش‌بنیان در توزیع دارو هم حرف‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و تسریع در دسترسی به امکانات دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.