کد خبر : 8307
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 15:25

رئیس‌جمهور:

توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌‌یابد

توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌‌یابد
رئیس جمهور گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌‌یابد و باید نیازهای معیشتی و شغلی آنها را نیز تامین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آنها در کشور تسهیل شود.

به گزارش خریدار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیات دولت با اشاره به افتخارات بزرگ علمی در دانشگاه‌های کشور، تبیین این اقدامات و دستاوردها را برای امیدآفرینی در جامعه به ویژه در میان قشر نخبگانی ضروری دانست و از همه دستگاه‌های اجرایی کشور بویژه نهادهای تبلیغاتی و رسانه‌ای خواست با بیان واقعیات این پیشرفت‌ها و همچنین معرفی چهره‌های موفق در کشور، دشمن را در رسیدن به اهداف خود در ناامید کردن جامعه ناکام گذاشته و جامعه نخبگانی را بیش از پیش امیدوار کنند.

رئیس جمهور در عین حال بر تامین نیازها و مطالبات نخبگان و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌‌یابد و باید نیازهای معیشتی و شغلی آنها را نیز تامین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آنها در کشور تسهیل شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و آثار تربیتی زیارت، زیارت اربعین را انسان‌ساز و زمینه‌ساز شکل‌دهی جامعه تراز اسلامی دانست و یکبار دیگر از تلاش‌های همه کسانی که در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم عظیم جهانی مشارکت داشته‌اند، تجلیل و قدردانی کرد.

رئیسی به حضور میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال اشاره کرد و به دستگاه‌های مسئول ماموریت داد تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل تردد و بازگشت زائران به کشور را در نظر گیرند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به استقبال گسترده هر ساله مردمی از زیارت امام رضا (ع) در ایام شهادت آن حضرت در پایان ماه صفر، به معاون اول رئیس جمهور ماموریت داد با تشکیل جلسه شورای زیارت، پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را نیز انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.