کد خبر : 4749
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 14:05

 تمركز بر خدمات غیرحضوری و بكارگیری ابزارهای فناورانه یكی از عوامل رضایت مشتریان بانك صنعت و معدن

 تمركز بر خدمات غیرحضوری و بكارگیری ابزارهای فناورانه یكی از عوامل رضایت مشتریان بانك صنعت و معدن
صنایع برق، نساجی، سلولزی و معدن با تمرکز بر محصولاتی مانند سرب و روی، چهار حوزه مهم در بخش صنعت و معدن استان زنجان است و صنایعی همچون صنایع غذایی ، تولید کاغذ و محصولات کاغذی، مواد شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، محصولات کانی غیرفلزی و ساخت فلزات اساسی و ماشین آلات برقی از جمله صنایعی است که در این استان دارای مزیت اقتصادی است.

به گزارش خریدار، در این راستا روابط عمومی بانک صنعت و معدن با غلامرضا آرین مدیر بانک صنعت و معدن استان زنجان و رییس شعبه زنجان این بانک در خصوص اهم برنامه ها و اقدامات انجام شده و برنامه های تدوین شده برای حمایت و توسعه صنایع استان به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید:
1- در راستاي تحقق شعار سال”توليد، دانش بنیان، اشتغال آفرین” چه برنامه هايي داريد؟
این مدیریت در راستای تحقق شعار سال 1401 در نظر دارد تسهیلات پرداختی خود را به واحدهای تولیدی دارای فن آوری های نوین که با حداکثر بازدهی از سرمایه گذاری انجام شده، تخصیص دهد. همچنین بخش دیگری از تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی اختصاص می یابد که با تولیدات خود مانع از خام فروشی مواد معدنی موجود در سطح استان و کشور می شوند و با صادرات خود بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین می نمایند. اولویت بعدی این مدیریت پرداخت تسهیلات به واحدهایی است که با حداقل سرمایه گذاری اشتغال زایی بالایی دارند.

2- مهمترين سياست ها و استراتژيهاي شعبه در سال 1401 چيست؟
مهمترین سیاستهای این مدیریت و شعب استان که در راستای سیاستهای اعتباری مصوب بانک می باشد، عبارتند از شناسایی واحدهای تولیدی دانش بنیان و افزایش تعاملات با این واحدها، افزایش سطح تعاملات با مشتریان فعلی، جذب مشتریان بزرگ استان، ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی صنعتی استان به افزایش گردش نقدینگی خود نزد شعب بانک در استان، وصول حداکثری مطالبات بانک به خصوص مطالبات غیرجاری جهت افزایش توان تسهیلات دهی وکاهش ریسک مطالباتی، افزایش هرچه بیشتر خدمات اعتباری به مشتریان جهت افزایش درآمدهای کارمزدی، فروش اموال تملیکی مازاد به سرمایه گذاری جدید با هدف راه اندازی مجدد این طرحها، تامین مالی و اعتباری طرحهای نیمه تمام و تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال با اولویت تامین مالی زنجیره ای (SCF).

3- طي يكسال گذشته به چند طرح صنعتي و به چه ميزان تسهيلات پرداخت كرده ايد؟ نوع صنعت، میزان تولید به همراه نوع محصول، میزان اشتغال و نوع تسهیلات پرداختی را اعلام فرمایید.
طی یکسال گذشته بالغ بر 4145 میلیارد ریال جهت 35 واحد صنعتی در قالب تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش که دارای اشتغال بیش از 3000 نفر بوده اند پرداخت شده است . عمده صنایع استان شامل شرکتهای تولید کننده روی، صنایع برق ، نساجی و فولاد می باشند . البته این میزان فارغ از مبالغی است که به واحدهای بزرگ به صورت تسهیلات ارزی از سوی ستاد بانک پرداخت شده است.

4- از طرح های یاد شده، چند طرح صنعتي و معدنی در استان به بهره برداري رسيده؟ چه تعداد از این طرح ها دانش بنیان بوده اند؟
طي يكسال گذشته تعداد 4 طرح صنعتی و معدنی با مشارکت و تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده اند. طرحهای کیمیازیست پارسیان در زمینه تولید داروهای انسانی، شرکت ثمین فلز آریا در زمینه تولید روی و طرحهای توسعه شرکتهای لپان بافت و صبا لوله در زمینه تولید نخ فیلامنت و لوله های pp .
همچنین تامین سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان پارس سویچ و آمیزه های پلیمری ابهر در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صورت پذیرفته است.

5-چه تعداد واحد صنعتي با تسهيلات بانك در استان راه اندازی شده است، چه مقدار پيشرفت داشته است و با بهره برداري از آنها چه تعداد شغل ايجاد خواهد شد؟
از طرح های در حال بهره برداری، کدام طرح ها دانش بنیان می باشند؟
فاز اول طرح نیروگاه سیکل ترکیبی آریان با ظرفیت اسمی 500 مگاوات با مشارکت 264 میلیون یورویی بانک صنعت و معدن در حال وارد شدن به مدار سراسری می باشد که نقش عمده ای در تامین برق مورد نیاز استان و منطقه خواهد داشت . همچنین طرح شرکت سرجین بافت در زمینه تولید کامل منسوجات از نخ ریسی تا پارچه بافی و دوزندگی و رنگرزی و … با ماشین آلات و تکنولوژی روز صنعت نساجی و مشارکت 35 میلیون یورویی بانک با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در آستانه بهره برداری می باشد ، که پیش بینی می شود بیش از 2000 نفر اشتغال مستقیم ایجاد نماید.

6-در خصوص احیاء واحدهای تولیدی غیر فعال چه اقداماتی انجام داده اید؟
با توجه به اینکه واحدهای تولیدی به دلایل متعدد نظیر مشکلات کلان اقتصادی كشور، تورم ، افزایش نرخ ارز ، کمبود سرمایه در گردش ، مستهلک شدن خطوط تولید ، ورود تکنولوژیهای جدید و یا عدم توانمندی مالی و مدیریتی صاحبان طرح، غیر فعال یا راکد شده اند. لذا راهکار ها و مساعدتها در زمینه احیای واحدها بسته به نوع واحد و دلایل غیرفعال شدن واحد متفاوت می باشد.
در مورد طرحهایی که به دلایل موجه تعطیل یا غیرفعال گردیده و مجری طرح نیز تمایل به تعیین تکلیف بدهی ها و فعال نمودن واحد را دارد، حداکثر مساعدتهای قانونی نظیر استمهال، تقسیط مجدد، ارائه مهلت یا حتی تامین سرمایه در گردش مورد نیاز طرح در دستور کار این مدیریت قرار دارد؛ لیکن در خصوص طرحهاي راكد و غيرفعال که به دلایل غیرموجه تعطیل گردیده اند و مجریان طرح علیرغم ارائه مهلت ها و مساعدتهای قانونی همچنان از تعیین تکلیف بدهی ها و فعال نمودن طرح استنکاف می نمایند، اقدامات اجرایی و حقوقی در خصوص وصول بیت المال و واگذاری واحدها به سرمایه گذاران جدید جهت فعال سازی مجدد آنها در دستور کار قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.