کد خبر : 13739
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 16:32

تفاهم‌نامه همکاری وزارت کار و دانشگاه آزاد

تفاهم‌نامه همکاری وزارت کار و دانشگاه آزاد
بر اساس تفاهم‌نامه مشترکی که امروز بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد، 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی با کمک به تعاونی‌ها احداث می‌شود.

به گزارش خریدار، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی امروز در محل این وزارتخانه به امضا سید صولت مرتضوی،‌ وزیر کار و محمد مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است ظرف 2.5 سال با همکاری تعاونی‌های مسکن تعداد 100 هزار واحد مسکونی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور احداث شود. در این مراسم صولت مرتضوی وزیر کار گفت: برای اشتغال دانش‌بنیان ناچاریم از صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده کنیم، و با پیوند بین صنعت و دانشگاه از واردات بسیاری از محصولات خارجی با جایگزینی تولید داخل بی‌نیاز شویم.

وزیر کار همچنین گفت: در حال حاضر بسیاری از صادرات ما مواد خام معدنی است که اگر با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان دانشگاهی آنها را به مواد دارای ارزش افزوده تبدیل کنیم، می‌توان درآمد بیشتری کسب کرد. همچنین ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی در جوار کارگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و ماهر دارد.

مرتضوی همچنین گفت: ما با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی و در همکاری با متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم در زمینه بهداشت و درمان هم خدمات قابل توجهی ارائه کنیم.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: این برنامه تا الان توفیقات خوبی داشته، البته یک فرایند بلندمدت است که در آینده نتایج آن را ملاحظه خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استادان و کارمندان دانشگاه آزاد هم می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند و ما از ظرفیت تعاونی‌های بخش مسکن در احداث مسکن استفاده کنیم.

به گفته مرتضوی؛ تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه‌ها است و این تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه آزاد امضا شد در راستای استفاده از این ظرفیت است.

در این مراسم همچنین محمدمهدی تهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه سالانه 400 هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه آزاد می‌شوند گفت: از این تعداد 300 هزار نفر جوان 18 ساله هستند که نیاز دارند با مفاهیم کار و اشتغال آشنا شوند و ما می‌توانیم در همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظام آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کرده و مهارت دانشجویان را افزایش دهیم.

همچنین مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر کار گفت: قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه طی مدت 2.5 سال 100 هزار واحد مسکونی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی احداث شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.