کد خبر : 14848
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 13:29

تغییر در صندوق نمایندگان بیمه رازی

تغییر در صندوق نمایندگان بیمه رازی
مدیر مالی بیمه رازی از افزایش سرعت در وصول مطالبات بیمه رازی در روزهای انتهای سال خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد نمایندگان اعتبار صندوق نمایندگان در سال 1402 به‌روز خواهد شد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی علی بهرامی‌نسب که مهمان پنجاه و پنجمین قسمت از برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی بود، در رابطه با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در راستای پاسخگویی به ذینفعان و پرداخت خسارت گفت: شرکت‌های بیمه باید منابع خود را در قالب آیین نامه 97 سرمایه گذاری کنند.

مدیر مالی و سرپرست سرمایه گذاری بیمه رازی ادامه داد: طبق آیین نامه مذکور بخشی از منابع باید در محل سپرده‌های بانکی، بخشی در سرمایه‌های فزیکی و ثابت و بخشی دیگر باید در ابزارهای مالی و بدون ریسک سرمایه گذاری شود.

او خاطرنشان کرد: در سطح جهانی حجم قابل توجهی از منابع در بازارها و ابزارهای مالی سرمایه گذاری می‌شود و این موضوع به دلیل تنوع ابزارهای مالی و عدم وجود تورم بالا رخ می‌دهد.

او به دانشجویان رشته مالی که علاقمند به فعالیت در واحدهای سرمایه گذاری شرکت‌های صنعت بیمه هستند، پیشنهاد کرد تا با توجه به عملکرد شرکت‌های بیمه مبنی بر عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری، اطلاعات و دانش فنی خود نسبت به عملیات بیمه‌گری را مطالعه و آموزش ببینند.

افزایش سرعت در وصول مطالبات

بهرامی‌نسب با تاکید بر اینکه صنعت بیمه صنعت خاصی است، یادآور شد: با توجه به آنکه در روزهای انتهایی سال قرار داریم جلسات کمیسیون وصول مطالبات به صورت مستمر برگزار می‌شود و در رایزنی با قراردادهای بزرگ که حجم قابل توجهی از مطالبات مربوط به آن‌های است، خروجی‌های مناسبی برای شرکت بیمه رازی به دست آمده و در روزهای آینده مبالغ قابل توجهی به حساب‌های بیمه رازی واریز می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: همچنین از مدیران شعب درخواست شده تا پیگیر مطالبات استانی باشند که در شرایط فعلی مطالبات خرد شرکت رقم بسیار زیادی نیست و این در حالی است که مبلغ مطالبات در صنعت بیمه، همواره مبلغ قابل توجهی است.

مدیر مالی و سرپرست سرمایه گذاری بیمه رازی در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه در حال حاضر رابط مالی در شعب تعیین شده این فرد چه وظیفه‌ای دارد، گفت: رابط یا کارشناس مالی شعب، وظیفه پیگیری وصول مطالبات، محاسبه کارمزد نمایندگان تحت سرپرستی و انجام امور مالی شعبه را بر عهده دارد.

بهرامی‌نسب با اشاره به پرداخت کارمزد به صورت دو بار در ماه، خاطرنشان کرد: هر 15 روز یکبار کارمزد نمایندگان محاسبه و در پنجمین و بیستمین روز ماه واریز می‌شود و این موضوع افزایش حجم نقدینگی نمایندگان و عدم تجمیع پرداخت‌های شرکت را به همراه داشته است.

او مدعی شد که این روال در سال آینده نیز پیگیری خواهد شد، زیرا این تصمیم انگیزه قابل توجهی به شبکه نمایندگی در زمینه فعالیت و وصول مطالبات تزریق کرده است.

مدیر مالی و سرپرست سرمایه گذاری بیمه رازی همچنین در رابطه با صندوق نمایندگان بیمه رازی یادآور شد: با توجه به برگزاری جلسات مشترک با واحد امور شعب، نمایندگان و کارگزاران مقرر شد تا این واحد نمایندگان را با توجه به عملکرد 10 ماهه سال جاری درجه بندی کند و واحد مالی با توجه به درجه بندی صورت گرفته، خدمات متفاوتی را نسبت به گذشته به آن‌ها در زمینه صندوق نمایندگان ارائه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.