کد خبر : 13074
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 دی 1401 - 12:46

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

مجتبی دوراندیش

تعیین اولویت تشکیل اتحادیه های صنفی برای نظارت بر بازار

تعیین اولویت تشکیل اتحادیه های صنفی برای نظارت بر بازار
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نبود تشکل ها و اتحادیه های صنفی فعال یکی از دلایل اصلی عدم نظارت دقیق و ایجاد گرانی برخی محصولات بویژه اقلام مصرفی در بازار است.

به گزارش خریدار، افشار فتح الهی اظهار داشت: مراحل نهایی تدوین آیین نامه نظام صنفی مناطق آزاد کشور به پیشنهاد منطقه آزاد قشم در حال انجام است و پس از نهایی شدن و تصویب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف نیز با حضور نمایندگان تمامی دستگاه ها و بخش های مختلف برگزار شده و قرار است تا اتحادیه های صنفی برخی اصناف در آینده نزدیک و پیش از تعطیلات نوروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تشکیل کارگروه های صنفی مربوط به حوزه های مواد غذایی و پروتئینی، میوه و تره بار، مشاورین املاک، رستوران و فست فودها، تعمیرکاران خودرو و پوشاک با اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته فتح الهی؛ با راه اندازی تشکل های صنفی شاهد نظارت دقیق تر و جلوگیری از تخلفاتی مانند گرانفروشی یا کم فروشی توسط واحدهای صنفی خواهیم بود که می تواند رضایت گردشگران و ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل های صنفی در مناطق آزاد تحت عنوان انجمن صنفی و مطابق با فرآیند قانونی نظام صنفی کشور ایجاد خواهد شد و امیدواریم با راه اندازی چند انجمن صنفی ضروری تا پیش از نوروز روند ساماندهی بازار به مسیر مطلوب هدایت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.