کد خبر : 9438
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 11:39

مجتبی دوراندیش

تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی با حضور بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه

تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی با حضور بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه
تشریح کلیات قانون، روش‌های اجرا و چگونگی تبادل اطلاعات و همچنین رفع ابهامات مودیان درباره نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی و چگونگی استفاده از امضای الکترونیکی با حضور شرکت های فعال در زمینه های بانکی، پولی و مالی پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار شد.

به گزارش خریدار به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با هدف شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون نشست مشترکی با شرکت های فعال در زمینه های بانکی، پولی و مالی پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار کرد.

این جلسه با هدف تشریح کلیات قانون، روش‌های اجرا و چگونگی تبادل اطلاعات و همچنین رفع ابهامات مودیان درباره نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی و چگونگی استفاده از امضای الکترونیکی برگزار شد.

همچنین شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی به عنوان بازوی اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان معرفی شدند تا طبق قانون در زمینه مشاوره و ارائه آموزش‌های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات مالیاتی با این شرکت ها همکاری‌های لازم انجام شود.

گفتنی است، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ به عنوان نخستین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.